Επιμόρφωση στις ΤΠΕ & πατριωτισμός

[flash http://salnk.eduportal.gr/wp-content/uploads/2008/12/ypeptha.swf w=120 h=300]

Αρχικά επικολλώ δημοσίευση από: esos.gr

Πάγια φαίνεται πως αποτελεί η τακτική της Δ/νσης Εφαρμογής Προγραμμάτων ΕΕ του ΥΠΕΠΘ να καθυστερεί τις πληρωμές δεδουλευμένων .

Συγκεκριμένα οι επιμορφωτές Β επιπέδου του έργου «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διδακτική διαδικασία» του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ / Γ’ ΚΠΣ. πληροφορηθήκαμε ότι υφίσταται πρόβλημα με το τεχνικό δελτίο του έργου που λήγει επίσημα αύριο και υφίσταται κίνδυνος παραγραφής των δεδουλευμένων.

Και τούτο επειδή η διαχειριστική αρχή επέστρεψε τα παραστατικά πληρωμής των προγραμμάτων από το 2006 μέχρι σήμερα, με το αιτιολογικό ότι Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Προγραμμάτων ΚΠΣ του ΥΠΕΠΘ δεν μπορεί να είναι και ο φορέας επιμόρφωσης, όπως λ.χ. είναι τα πανεπιστήμια και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (…) Με άλλα λόγια, θα απαιτηθεί νέα νομοθετική ρύθμιση (όπως συνέβη και για την περίοδο 2002-05, κατά την επιμόρφωση/ πιστοποίηση στις ΤΠΕ α΄ επιπέδου από την ίδια υπηρεσία).

Συνιστά σκάνδαλο το γεγονός ότι το ΥΠΕΠΘ γνώριζε ότι οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετείχαν στη διαδικασία της επιμόρφωσης Β επιπέδου ως επιμορφωτές, δε θα μπορούσαν βάσει του Νόμου να αποζημιωθούν. Το στοιχείο αυτό αποκρύφτηκε και οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν- 2 φορές από τότε- με επίσημες προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος να συμμετέχουν στις διαδικασίες. Αποτέλεσμα αυτού είναι σήμερα να υπάρχει ο κίνδυνος οριστικής απώλειας των χρημάτων, μιας και η διαχειριστική αρχή του 3ου ΚΠΣ ολοκληρώνει το έργο της την 31-12-2008 και το νομικό πλαίσιο για την εκκαθάριση των οφειλών προς τους εκπαιδευτικούς δεν υπάρχει.

Και μετά από το eduportal.gr


Το παρακάτω κείμενο αφορά στη μη καταβολή δεδουλευμένων από το ΥΠΕΠΘ, σε εκατοντάδες εκπαιδευτικούς που εργάστηκαν στο πρόγραμμα επιμόρφωσης για την απόκτηση βασικών δεξιοτήτων στις Τ.Π.Ε.
2 χρόνια και ένα μήνα μετά από τη λήξη του (πολυδιαφημισμένου) προγράμματος οι εκπαιδευτικοί παραμένουν απλήρωτοι, το ΥΠΕΠΘ αδιαφορεί (αν και έχει εκταμιεύσει τα χρήματα από το Κοινοτικό Ταμείο) και εξαγγέλλει νέα ανάλογα προγράμματα.





ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ… ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ.
Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, επιμορφωτές και συντονιστές των προγραμμάτων επιμόρφωσης στο ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ και ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
(ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, Άξονας Προτεραιότητας: 2, Μέτρο 2.1 ) «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ  ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ», παραμένουν απλήρωτοι δύο χρόνια και ένα μήνα μετά από τη λήξη της πρώτης περιόδου του προγράμματος.

Συγκεκριμένα το πρόγραμμα, που αφορά στην γνωστή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την απόκτηση βασικών δεξιοτήτων στις Τ.Π.Ε., υλοποιήθηκε την περίοδο Μαΐου – Ιουνίου 2006.
Από τότε και παρά τα επανειλημμένα διαβήματα εκπαιδευτικών προς το ΥΠΕΠΘ, και τον ειδικό λογαριασμό, το υπουργείο κωφεύει και αδιαφορεί, εμπαίζοντας με αυτό τον τρόπο όσους εκπαιδευτικούς προσέφεραν τις υπηρεσίες τους, και αγωνιούν τώρα για αυτό που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο: την καταβολή των δεδουλευμένων μετά από δύο και παραπάνω χρόνια.
Δεν έχει ξανασυμβεί στη μακροχρόνια υλοποίηση του προγράμματος και στις δεκάδες περιόδους επιμόρφωσης από το 2002, να αντιμετωπίζονται η ίδια η επιμόρφωση και οι συντελεστές της τόσο απαξιωτικά.
Αναφερόμαστε δε σε ένα πρόγραμμα που αποτέλεσε και αποτελεί – με την επιμόρφωση β’ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών-, έναν από τους βασικούς πυλώνες της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
Αναρωτιέται κανείς:

  1. Πώς μπορεί άραγε να χαρακτηριστεί αυτή η συμπεριφορά του Υπουργείου προς τους εκπαιδευτικούς – συντελεστές της επιμόρφωσης να μην αποδίδει για πάνω από δύο χρόνια δεδουλευμένα, τα οποία έχει εισπράξει από το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Ταμείο, την ίδια στιγμή που καθηλώνει και υποβιβάζει τους μισθούς ή παρακρατά προκαταβολικά από αυτούς για διαφορών ειδών εισφορές;
  2. Πώς μπορεί ο Υπουργός Παιδείας να εξαγγέλλει με τυμπανοκρουσίες την υλοποίηση ανάλογων προγραμμάτων, – στο παρόν και στο μέλλον-, ξέροντας ότι απευθύνεται και σε αυτούς που δύο χρόνια τώρα, εμπαίζονται;
  3. Πόσο αξιόπιστος μπορεί να είναι ένας δημόσιος φορέας, που λειτουργεί με λογική ανάλογη με αυτή ενός παρακμιακού εμπόρου – οφειλέτη, που μοιράζει ακάλυπτες επιταγές;
  4. Και τελικά για πόσο καιρό πιστεύει ότι δεν θα γίνεται αντιληπτός από τους εκπαιδευτικούς – θύματα αυτής της νοοτροπίας;
Ομάδα εκπαιδευτικών  – επιμορφωτών στις Τ. Π. Ε.

Τελικά όλα είναι θέμα παιδείας!