Η σωστή απάντηση κάθε ερώτησης μπορεί να περιλαμβάνει
μία ή περισσότερες επιλογές. Στο πλαίσιο της εξέτασης μέσω ΗΥ, οι επιλογές
αυτές μπορεί να εμφανιστούν με διαφορετική σειρά.
Ο Papert αναφερό΅ενος στην πρόσθετη παιδαγωγική αξία που χαρακτηρίζει την
ε΅πλοκή των ΅αθητών σε δραστηριότητες ΅ε ειδικά σχεδιασ΅ένα υπολογιστικά
εργαλεία υποστήριξε ότι στα αντίστοιχα υπολογιστικά περιβάλλοντα οι ΅αθητές
ενθαρρύνονται να σκέφτονται «΅αζί ΅ε το εργαλείο». Αυτό ση΅αίνει ότι
(Επιλέξετε το σωστό):
τα υπολογιστικά εργαλεία αποκαλύπτουν σε ΅εγάλο βαθ΅ό τη λύση
ενός προβλή΅ατος στους ΅αθητές.
τα υπολογιστικά εργαλεία αποκαλύπτουν σταδιακά τη λύση ενός
προβλή΅ατος στους ΅αθητές
τα υπολογιστικά εργαλεία παρέχουν στους ΅αθητές τη δυνατότητα
να αλλάζουν ξανά και ξανά τις κατασκευές τους σα να ΅αστορεύουν πάνω στα
νοητικά τους δη΅ιουργή΅ατα
τα υπολογιστικά εργαλεία εισαγάγουν τους ΅αθητές στο χώρο της
τεχνητής νοη΅οσύνης
Η διάκριση ΅εταξύ των ιδιοτήτων ενός λογισ΅ικού και του τρόπου ΅ε τον οποίο
χρησι΅οποιείται από ένα ΅αθητή θε΅ελιώθηκε θεωρητικά ΅ε βάση τη διάκριση του «πράγ΅ατος»-λογισ΅ικού,
το οποίο αποκαλείται «κατασκεύασ΅α» (artifact), και του εργαλείου (instrument).
Η κύρια διάσταση ανά΅εσα στο «κατασκεύασ΅α» και στο εργαλείο είναι: (α) Η
λέξη εργαλείο δείχνει ακριβώς ότι ένα κατασκεύασ΅α ΅πορεί να χρησι΅οποιηθεί ως
εργαλείο ΅ε πολλούς τρόπους, ακό΅η κι αν δεν σχεδιάστηκε από τον κατασκευαστή
του γι αυτή τη συγκεκρι΅ένη χρήση. (β) Η λέξη κατασκεύασ΅α εκ
προθέσεως επιλεγ΅ένη από το χώρο της αρχαιολογίας- αναφέρεται στο εργαλείο που
δεν χρησι΅οποιείται πλέον από το ΅αθητή. (γ) Η λέξη κατασκεύασ΅α
χρησι΅οποιείται για να εννοήσει όλες τις δυσκολίες που έχει η χρήση ενός
λογισ΅ικού προκει΅ένου να χρησι΅οποιηθεί ΅ε βάση τις ανάγκες ενός ΅αθητή.
Από τα παραπάνω σωστό είναι:
Το (α)
Το (β)
Το (γ)
Κανένα από τα παραπάνω.
Στη θεωρία της δη΅ιουργίας εργαλείου στη διδακτική ΅αθη΅ατικών, που έχει
βασιστεί στη διάκριση «κατασκευάσ΅ατος» και εργαλείου, έχει επιση΅ανθεί ότι
είναι πιθανό για να εκτελέσει κάποια εργασία ένας ΅αθητής να αλλάζει τις
λειτουργικότητες του κατασκευάσ΅ατος φτιάχνοντας ένα άλλο. Ποιος
θεωρητικός όρος περιγράφει αυτή τη διαδικασία ; (Επιλέξετε το σωστό).
Βελτίωση κατασκευής.
Μαστόρε΅α κατασκευής.
Αναβάθ΅ιση κατασκευής.
Αλλοίωση κατασκευής.
Ένα κύριο χαρακτηριστικό των τεχνολογιών για την εκπαίδευση που έχουν
ταξινο΅ηθεί ως «νοητικά και εκφραστικά εργαλεία» είναι ότι :(Επιλέξετε το
σωστό).
αποτελούν ευφυή συστή΅ατα διδασκαλίας (intelligent tutoring
systems)
έχουν αυστηρά ουδέτερη ανταπόκριση και η ΅άθηση προκύπτει από
τη σταδιακή εκ΅άθηση των κανόνων χρήσης τους οι οποίοι είναι άρρηκτα
συνδεδε΅ένοι ΅ε το προς ΅άθηση αντικεί΅ενο
διέπονται από α΅ιγώς συ΅περιφοριστική αντίληψη για την
εκπαιδευτική διαδικασία, εφόσον το ΅ηχάνη΅α είναι αυτό που ουσιαστικά
καθοδηγεί την ανθρώπινη δράση κατά την εκ΅άθηση των κανόνων χρήσης τους
πρόκειται ουσιαστικά για ειδικά σχεδιασ΅ένα συστή΅ατα
συλλογικών συζητήσεων όπου η χρήση τους ενισχύει τη σκέψη αλλά και την
έκφραση καθώς είναι άρρηκτα συνδεδε΅ένη ΅ε το προς ΅άθηση αντικεί΅ενο
Tα παρακάτω χαρακτηριστικά έχουν προταθεί για τον ορισ΅ό ενός επιστη΅ολογικού
ε΅ποδίου. Ποιο είναι λανθασ΅ένο;
Είναι ΅ια γνώση ΅ε ένα αρκετά ευρύ πεδίο εφαρ΅ογής.
Αυτή η γνώση, προσπαθώντας να εφαρ΅οστεί σε άλλες καταστάσεις,
προκαλεί λάθη που εντοπίζονται και αναλύονται ΅όνο σε σχέση ΅ε το ε΅πόδιο.
Το ε΅πόδιο αντιστέκεται στην προσπάθεια εξειδικευ΅ένης
εφαρ΅ογής.
Η γνώση που συνιστούσε ε΅πόδιο δεν απορρίπτεται από το ΅αθητευό΅ενο
και εξακολουθεί να υπάρχει και στη νέα γνώση που δη΅ιουργείται.
Ένα κου΅πί που κατασκευάζει ο χρήστης στην Αριθ΅ο΅ηχανή του Function Probe:
[ποιο από τα παρακάτω είναι σωστό;]
εκτελεί επαναλα΅βανό΅ενες πράξεις ή υπολογισ΅ούς ΅ε βάση έναν
αριθ΅ητικό τύπο χωρίς τη χρήση γρα΅΅άτων
αποτελεί ΅ια συνάρτηση στην οποία έχει χρησι΅οποιηθεί ένα
γρά΅΅α
αποτελεί ΅ια συνάρτηση στην οποία έχουν χρησι΅οποιηθεί δύο
γρά΅΅ατα
΅πορεί να εκτελεί πράξεις που αναφέρονται ταυτόχρονα σε δύο
τύπους Ποιο από τα παραπάνω είναι σωστό;
Ποιος είναι ο ρόλος των εικονιδίων x και y πάνω από τη σειρά τύπων του
παραθύρου Πίνακας στο FP?
Χρησι΅οποιούνται για τον ορισ΅ό συναρτήσεων ΅ε τα γρά΅΅ατα x
και y.
Στη σειρά τύπων κάτω από το εικονίδιο x γράφεται ένας τύπος ΅ε
΅εταβλητή x και κάτω από το εικονίδιο y γράφεται ένας τύπος ΅ε ΅εταβλητή y.
Μπορεί να τοποθετηθούν από το χρήστη σε δύο οποιεσδήποτε
συ΅πληρω΅ένες στήλες του πίνακα, καθορίζοντας έτσι αντίστοιχα ζεύγη τι΅ών που
΅πορούν ακολούθως να σταλούν για γραφική αναπαράσταση στο παράθυρο Γράφη΅α.
Μπορεί να τοποθετηθούν από το χρήστη σε δύο οποιεσδήποτε
συ΅πληρω΅ένες στήλες του πίνακα και να αλλάξουν τους τύπους ΅ε βάση τους
οποίους είχαν ήδη συ΅πληρωθεί, καθορίζοντας έτσι ζεύγη τι΅ών που ΅πορούν
ακολούθως να σταλούν για γραφική αναπαράσταση στο παράθυρο Γράφη΅α.
Ποιος από τους ακόλουθους ισχυρισ΅ούς είναι σωστός: H Ζώνη Επικεί΅ενης
Ανάπτυξης στη θεωρία του Vygotsky:
αποτελεί το πλαίσιο στο οποίο η ανάπτυξη ΅πορεί να ΅ελετηθεί
΅ε βάση τα ποσοστά των λανθασ΅ένων απαντήσεων που δίνει ο ΅αθητευό΅ενος
σε πειρα΅ατικά τεστ αυξανό΅ενης δυσκολίας
αναφέρεται στην απόσταση ΅εταξύ του κατεχό΅ενου επιπέδου
νοητικής ανάπτυξης σε ΅ια γνωστική περιοχή (οπότε το άτο΅ο ΅πορεί να
λειτουργεί επιλύοντας προβλή΅ατα ΅όνο του) και του επιπέδου εκείνου στο
οποίο το άτο΅ο είναι εν δυνά΅ει σε θέση να αναπτυχθεί επιλύοντας προβλή΅ατα ΅ε
την καθοδήγηση έ΅πειρων ενηλίκων ή τη συνεργασία ΅ε πιο ικανά άτο΅α της
ίδιας ηλικίας
αναφέρεται στο επίπεδο ανάπτυξης του ατό΅ου ΅ε βάση τη
διαδικασία εν δυνά΅ει καταγραφής πληροφοριών στην αισθητηριακή ΅νή΅η και
στις προϋποθέσεις της περαιτέρω ΅εταφορά τους στη βραχύχρονη ή και
ακολούθως στη ΅ακρόχρονη ΅νή΅η.
εστιάζεται κυρίως στις δυσκολίες ανάπτυξης του παιδιού που
προέρχονται από το κοινωνικό του περιβάλλον.
Κατά την επίλυση ΅ιας εξίσωσης στο άκουσ΅α της φράσης «Πρόσεξε, έχει ρίζες και
στα δύο ΅έλη» του καθηγητή ΅αθη΅ατικών ένας ΅αθητής υψώνει αυτο΅άτως και τα
δύο ΅έλη στο τετράγωνο. Η ενέργεια αυτή ΅πορεί να θεωρηθεί ότι αποτελεί ΅έρος
των κανόνων που συνιστούν το διδακτικό συ΅βόλαιο στο ΅άθη΅α των ΅αθη΅ατικών.
Χαρακτηρίστε την παραπάνω δήλωση ως σωστή ή λάθος
ΣΩΣΤΗ
ΛΑΘΟΣ
Ποιος από τους ακόλουθους ισχυρισ΅ούς είναι λανθασ΅ένος;
Η κονστρουκτιβιστική θεωρία περιγράφει τη ΅άθηση των
΅αθη΅ατικών ως ΅ια εσωτερική και ιδιοσυγκρασιακή κατασκευαστική
διαδικασία, στην οποία ο ΅αθητευό΅ενος κατασκευάζει και αποδίδει νόη΅α
στη ΅αθη΅ατική γνώση.
Ο κοινωνικός κονστρουκτιβισ΅ός αντι΅ετωπίζει τα ΅αθη΅ατικά ως
κοινωνική κατασκευή. Παράλληλα ό΅ως υιοθετεί ΅ια πλατωνική θεώρηση της
γνώσης η οποία οδηγεί στον ισχυρισ΅ό ότι η ΅αθη΅ατική γνώση θα πρέπει να
θεωρείται α΅ετάβλητη και αδια΅φισβήτητη.
Η ΅άθηση των ΅αθη΅ατικών στο ριζοσπαστικό κονστρουκτιβισ΅ό
αντι΅ετωπίζεται ως οργανω΅ένη προσπάθεια του ατό΅ου να επιλύσει αυτό που
θεωρεί ως προβλη΅ατική κατάσταση στον κόσ΅ο της ά΅εσης ε΅πειρίας του.
Επιλέξτε τη σωστή από τις προτάσεις που ακολουθούν: H έκφραση ότι «τα
εργαλεία συ΅βολικής έκφρασης λογικο-΅αθη΅ατικών εννοιών σε αντίστοιχα
υπολογιστικά περιβάλλοντα (π.χ. Χελωνόκοσ΅ος) έχουν το χαρακτήρα νοητικού
καθρέφτη» ση΅αίνει ότι: (Επιλέξτε το σωστό)
είναι σχεδιασ΅ένα ώστε ο χρήστης να έχει πολλές επιλογές στη
χρήση συ΅βόλων
είναι σχεδιασ΅ένα ώστε ο χρήστης να εστιάζεται αποκλειστικά
στα σύ΅βολα που χρησι΅οποιεί
είναι σχεδιασ΅ένα ώστε να διευκολύνουν τις πράξεις ΅εταξύ
συ΅βόλων
είναι σχεδιασ΅ένα ώστε η ανταπόκριση του υπολογιστή να
αντιστοιχεί καθαρά και ΅όνο στο σύ΅βολο που έχει εκτελεστεί.
Επιλέξτε τη σωστή από τις προτάσεις που ακολουθούν.
Η πρόσθετη παιδαγωγική αξία για την ψηφιακή τεχνολογία
αναφορικά ΅ε τη διδακτική ΅αθη΅ατικών συνίσταται κυρίως στο ότι η
΅αθησιακή διαδικασία οδηγεί στην ΅είωση του αριθ΅ού των λαθών που κάνουν οι
΅αθητές στην παραδοσιακή τάξη.
Η πρόσθετη παιδαγωγική αξία για την ψηφιακή τεχνολογία
αναφορικά ΅ε τη διδακτική ΅αθη΅ατικών συνίσταται κυρίως στην ακρίβεια των
υπολογισ΅ών και των ΅ετρήσεων αλλά και γενικότερα στην αρτιότητα της
κατασκευής σχη΅άτων και της αναπαράστασης των ΅αθη΅ατικών διαδικασιών.
Η πρόσθετη παιδαγωγική αξία για την ψηφιακή τεχνολογία
αναφορικά ΅ε τη διδακτική ΅αθη΅ατικών συνίσταται κυρίως στο ότι ΅πορεί να
διαθέσει πολυ-αναπαραστασιακά εργαλεία ΅ε τα οποία ο ΅αθητής ΅πορεί να
αποκτήσει ε΅πειρίες έκφρασης εννοιών και κατασκευής ΅αθη΅ατικών νοη΅άτων.
Διαλέξτε τη σωστή από τις παρακάτω φράσεις για να περιγράψετε τη σχέση ενός
σεναρίου και ενός φύλλου εργασίας. (Επιλέξτε την απάντηση που θεωρείτε
πλέον ορθή.)
Ένα φύλλο εργασίας περιγράφει τα ζητού΅ενα από το ΅αθητή (ή
τις ο΅άδες των ΅αθητών) σε κάποια φάση εφαρ΅ογής ενός σεναρίου. Το
σενάριο αποτελεί ένα συνολικότερο πλάνο περιγραφής ΅ιας διδασκαλίας ΅ε
εστιασ΅ένο γνωστικό(ά) αντικεί΅ενο(α), συγκεκρι΅ένους εκπαιδευτικούς στόχους,
διδακτικές αρχές και σχολικές πρακτικές. Ένα σενάριο υλοποιείται ΅έσα από ΅ια
σειρά δραστηριοτήτων που ΅ε τη σειρά τους ΅πορεί να εξειδικεύονται σε φύλλα
εργασίας για τους ΅αθητές.
Ένα φύλλο εργασίας είναι ουσιαστικά ένα σενάριο. Με αυτή την
έννοια η ενασχόληση των ΅αθητών ΅ε τα ζητού΅ενα του φύλλου εργασίας ΅πορεί να
θεωρηθεί ως εφαρ΅ογή του σεναρίου στην πράξη.
H έρευνα αλλά και η σχετική ε΅πειρία δείχνει ότι η επι΅όρφωση του
εκπαιδευτικού έχει ΅ακροπρόθεσ΅α αποτελέσ΅ατα αν : (Επιλέξτε την απάντηση που
θεωρείτε πλέον ορθή.)
καλύπτει ΅εγάλο εύρος λογισ΅ικών στη διδακτική του αντίστοιχου
γνωστικού αντικει΅ένου.
είναι εντατική.
συνδυάζεται ΅ε την ανάγκη ΅ετεξέλιξης του επαγγέλ΅ατος του
εκπαιδευτικού από στατικό σε εξελισσό΅ενο.
έχει τα χαρακτηριστικά ενός ΅εταπτυχιακού προγρά΅΅ατος.
Ένα σενάριο για τη διδασκαλία ΅ιας ενότητας των ΅αθη΅ατικών θα ΅πορούσε να
περιγραφεί: (Επιλέξτε την απάντηση που θεωρείτε πλέον ορθή.)
ως ένα σύνθετο εργαλείο δια΅όρφωσης της διδακτικής πράξης ΅ε
άξονα ένα σύνολο δραστηριοτήτων που αγγίζει ΅ια πολλαπλότητα πτυχών όπως
οι δράσεις των ΅αθητών και ο ρόλος του διδάσκοντα, η χωροχρονική οργάνωση του
΅αθή΅ατος και η διδακτική διαχείριση της εφαρ΅ογής των δραστηριοτήτων στην
πράξη
ως ένα σχέδιο ΅αθή΅ατος.
ως ένα σύνολο Φύλλων Εργασίας.
ως ένα σύνολο διδακτικών οδηγιών για ΅ια αποτελεσ΅ατική
διδασκαλία.
Η ΅αθη΅ατική θε΅ελίωση των προσφερό΅ενων αναπαραστάσεων του Χελωνόκοσ΅ου
΅πορεί να περιγραφεί ΅ε τη φράση (Επιλέξτε την απάντηση που θεωρείτε πλέον
ορθή.) :
Ο Χελωνόκοσ΅ος αποτελεί ένα λογισ΅ικό που εστιάζεται στη
γραφική αναπαράσταση ΅εταβαλλό΅ενων ΅εγεθών στη γεω΅ετρία.
Ο Χελωνόκοσ΅ος συνδυάζει εργαλεία συ΅βολικής έκφρασης (΅έσω
της προγρα΅΅ατιστικής γλώσσας Logo) και δυνα΅ικού χειρισ΅ού ΅αθη΅ατικών
αντικει΅ένων.
Ο Χελωνόκοσ΅ος αποτελεί ΅έρος των λογισ΅ικών της δυνα΅ικής
γεω΅ετρίας.
Στο περιβάλλον του εξελληνισ΅ένου Modellus και στην κατασκευή του ΅οντέλου ο
χρήστης γράφει την ισότητα y=αt+b και διερ΅ηνεύει το ΅οντέλο. Στο παράθυρο
αρχικών τι΅ών δίνει b=10. Αν τρέξει το ΅οντέλο για τι΅ές του t από 0 έως 20 ΅ε
βή΅α 1, τότε στον πίνακα τι΅ών το y θα πάρει τις ακόλουθες τι΅ές: (Ποια
είναι η σωστή απάντηση;)
10 για κάθε τι΅ή του t
10, α+10, 2α+10, , 20α+10
0 για κάθε τι΅ή του t γιατί δεν ορίστηκε τι΅ή για το α
Κα΅ιά τι΅ή γιατί έπρεπε να γράφει α·t +b.
Στην κατασκευή ενός ΅οντέλου ΅ε το Modellus χρησι΅οποιείται η έκφραση
y=αx+βσυνx. Αν ο χρήστης πατήσει στο κου΅πί Διερ΅ηνεία τι θα συ΅βεί:
Το ΅οντέλο δεν θα διερ΅ηνευτεί γιατί δεν υπάρχει το σύ΅βολο
επί ανά΅εσα στο α και το x.
Το ΅οντέλο δεν θα διερ΅ηνευτεί γιατί δεν υπάρχει το σύ΅βολο
επί ανά΅εσα στο α και το x και το συν είναι γρα΅΅ένο στα ελληνικά.
Το ΅οντέλο θα διερ΅ηνευτεί ΅ε ανεξάρτητη ΅εταβλητή το x αλλά
θα απαιτηθούν αρχικές τι΅ές για τα α και β.
Το ΅οντέλο θα διερ΅ηνευτεί ΅ε ανεξάρτητη ΅εταβλητή το x αλλά
θα απαιτηθούν αρχικές τι΅ές για τα αx και β.
Το ΅οντέλο θα διερ΅ηνευτεί ΅ε ανεξάρτητη ΅εταβλητή το t και
παρα΅έτρους το αx, βσυνx.
Στο λογισ΅ικό Modellus: Στο παράθυρο παρουσίασης ενός ΅οντέλου αν
χρησι΅οποιηθεί «δείκτης στάθ΅ης» θα ΅πορεί ο χρήστης να δίνει τι΅ές (Επιλέξτε
την σωστή απάντηση):
Σε ΅ια παρά΅ετρο στη διάρκεια εκτέλεσης του ΅οντέλου.
Σε ΅ια παρά΅ετρο σε φάση παύσης της εκτέλεσης του ΅οντέλου.
Σε ΅ια παρά΅ετρο ή ΅εταβλητή στη διάρκεια ή σε φάση παύσης της
εκτέλεσης του ΅οντέλου.
Σε ΅ια παρά΅ετρο ή ΅εταβλητή πριν αρχίσει η εκτέλεση του
΅οντέλου.
Στο λογισ΅ικό Modellus: Αφού ο χρήστης δη΅ιουργήσει το ΅οντέλο και
πατήσει το κου΅πί ιερ΅ηνεία τότε (Επιλέξτε την σωστή απάντηση):
Αν το ΅οντέλο διερ΅ηνευτεί τότε ανοίγει το παράθυρο αρχικών
τι΅ών.
Αν το ΅οντέλο διερ΅ηνευτεί το λογισ΅ικό ανοίγει το παράθυρο
παρουσίασης.
Το ΅οντέλο, αν θα διερ΅ηνευτεί τότε θα εκτελεστεί ΅ια φορά.
Αν το ΅οντέλο δεν διερ΅ηνευτεί το πρόγρα΅΅α δίνει ΅ήνυ΅α
λάθους και πρέπει ο χρήστης να ξαναγράψει όλο το ΅οντέλο από την αρχή.
Στο λογισ΅ικό Modellus: Αν στη συγγραφή ενός ΅οντέλου χρησι΅οποιηθεί η
έκφραση y1=η΅(βt)+α·συν(3·x) τότε στο παράθυρο αρχικών τι΅ών θα παρατηρήσου΅ε
κάποιο από τα ακόλουθα: Το λογισ΅ικό θα θεωρήσει (Επιλέξτε την σωστή
απάντηση):
Παρα΅έτρους το α και το t και ανεξάρτητη ΅εταβλητή το x.
Παρα΅έτρους τα η΅, α, συν, x και ανεξάρτητη ΅εταβλητή το t
Παρά΅ετρο το x και ανεξάρτητη ΅εταβλητή το t.
Παρα΅έτρους τα β, α και x και ανεξάρτητη ΅εταβλητή το t
Παρα΅έτρους το βt, α, x και θα δίνει τι΅ές στο t χωρίς
αποτέλεσ΅α.
Ένα ση΅είο ορίστηκε στο Cabri ή το SketchPad ως το΅ή ΅ιας ευθείας και ενός
κύκλου. Ποια από τις παρακάτω προτάσεις είναι αληθής:
Το ση΅είο ΅πορεί να κινείται ελεύθερα στην επιφάνεια εργασίας.
Το ση΅είο ΅πορεί να κινείται ΅όνο στον κύκλο ή στην ευθεία.
Για να ΅πορεί να κινείται το ση΅είο στον κύκλο ή στην ευθεία
πρέπει προηγου΅ένως να επιλεγεί ο κύκλος ή η ευθεία και στη συνέχεια το
ση΅είο.
Το ση΅είο δεν κινείται.
Το ση΅είο ΅πορεί να κινείται όταν ΅εταβάλλεται η θέση της
ευθείας ή του κύκλου.
Ποιες από τις παρακάτω κατασκευές του τετραγώνου στο Cabri ή το SketchPad
επιτρέπουν να διατηρούνται οι ιδιότητές του σε κάθε ΅εταβολή των κορυφών του;
[ΑΦΟΥ ΚΑΝΕΤΕ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΑΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΛΕΓΧΟΣ]
Η παρακάτω διαδικασία συντάχθηκε ΅ε σκοπό στον Χελωνόκοσ΅ο να σχεδιαστεί
από την χελώνα ένα τόξο. για τόξο επανάλαβε 12 [ ΅ 1 δ 2] τέλος
Ποιες από τα παρακάτω προτάσεις είναι σωστές;
[ΑΦΟΥ ΚΑΝΕΤΕ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΑΣ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΛΕΓΧΟΣ]
Ποια από τα παρακάτω σχή΅ατα που σχεδίασε η χελώνα στον Χελωνόκοσ΅ο
αντιστοιχούν στη διαδικασία για ΅υστήριο :χ : ψ επανάλαβε 2 [ ΅ :χ δ
90 ΅ :ψ δ 90] τέλος ΅υστήριο 100 80
Ποιες από τις παρακάτω εντολές είναι οι πιο κατάλληλες για να σχεδιαστεί ένα
΅η κανονικό κλειστό πολύγωνο στον κα΅βά του Χελωνόκοσ΅ου.
Η εντολή
«επανάλαβε»
Ο συνδυασ΅ός των εντολών
«΅προστά _» και «δεξιά _»
Η εντολή
«θέσεθέση [ _ _ ]»
Στο παρακάτω σχή΅α στο Cabri ή το Sketchpad σχεδιάστηκαν τα ση΅εία Α και Β να
κινούνται ελεύθερα και το ση΅είο Γ ώστε να είναι συ΅΅ετρικό του Β ως προς Α.
Επίσης επιλέχτηκε τα ση΅εία Β και Γ αφήνουν το ίχνος τους όταν κινούνται.
Ποια από τις παρακάτω προτάσεις περιγράφει πιο καλά κατά τη γνώ΅η σας την
προστιθέ΅ενη αξία αυτής της κατασκευής.
Οι ΅αθητές παρατηρούν ότι τα σχή΅ατα που γράφουν τα δυο ση΅εία
έχουν αντίθετους προσανατολισ΅ούς.
Οι ΅αθητές αισθητοποιούν την έννοια της συ΅΅ετρίας ως προς
κέντρο και την διατήρηση του ΅εγέθους και της κα΅πυλότητας στα συ΅΅ετρικά
σχή΅ατα.
Οι ΅αθητές «παίζοντας» ΅πορούν να αισθητοποιούν την έννοια του
΅ετασχη΅ατισ΅ού, συ΅΅ετρία ως προς κέντρο, και να πειρα΅ατίζονται ΅ε τις
ιδιότητές της.
Οι ΅αθητές έχουν στη διάθεσή τους έγχρω΅α και ωραία
σχεδιασ΅ένα σχή΅ατα που τους ευνοούν περισσότερο από ότι στο βιβλίο για
να παρατηρούν τις ιδιότητες των συ΅΅ετρικών σχη΅άτων.
Ποιο από τα παρακάτω εικονίδια ΅ου επιτρέπουν να ΅ετασχη΅ατίσω την γραφική
παράσταση της συνάρτησης ψ=χ2 στην γραφική παράσταση της ψ= 2χ2 στο Function
Probe;
[ΓΡΑΨΤΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΛΕΓΧΟΣ]
Προκει΅ένου να ΅ελετηθεί η έννοια της παραγώγου ΅ε το Function Probe επελέγη η
πρώτη στήλη του πίνακα να έχει ΅εταβλητή n και η δεύτερη ΅εταβλητή m=2*n*n-1
(2n2-1). Με ποια από τις παρακάτω εντολές πρέπει να συ΅πληρώσετε τις επό΅ενες
στήλες;
Με την εντολή «Διαφορά»;
Με την εντολή «Αριθ΅ητικός ΅έσος»;
Με την εντολή «Γεω΅ετρικός ΅έσος»;
Με την εντολή «Συσσώρευση»;
Με την εντολή «Ενδιά΅εσο γέ΅ισ΅α»;
Η παρακάτω διαδικασία πληκτρολογήθηκε στον Χελωνόκοσ΅ο. για ΅υστήριο :χ
:ψ :ν αν :ν<8 [στα΅άτα] ΅ :χ δ :ψ ΅υστήριο :χ+3 :ψ+1 :ν-1
τέλος ΅υστήριο 2 6 20 Ποια από τις παρακάτω προτάσεις περιγράφει
σωστά την κίνηση της χελώνας;
Η χελώνα εκτελεί τις εντολές ΅προστά χ και δεξιά ψ ξεκινώντας
΅ε τις τι΅ές 2 για το χ, 6 για το ψ και 20 για το ν 20, αναδρο΅ικά 12
φορές και στα΅ατά.
Η χελώνα κινείται ΅προστά χ, δεξιά ψ, ξεκινώντας ΅ε τις τι΅ές
2 για το χ, 6 για το ψ και 20 για το ν και αυτό το επαναλα΅βάνει τόσες
φορές έως ότου ο ν πάρει την τι΅ή 7.
Η χελώνα επαναλα΅βάνει το πρόγρα΅΅α «΅υστήριο» ξεκινώντας ΅ε
τις τι΅ές 2 για το χ, 6 για το ψ και 20 για το ν και σε κάθε επανάληψη
προσθέτει στο χ 3, στο ψ 1 και αφαιρεί από το ν 1. Στα΅ατά όταν ο ν πάρει την
τι΅ή 7.
Μερικά λογισ΅ικά όπως το The Geometers Sketchpad και το Cabri Geometry II
διαθέτουν ένα εργαλείο ΅ε το οποίο ο χρήστης ΅πορεί να ανασυστήσει τα βή΅ατα
της κατασκευής που ε΅φανίζεται στην επιφάνεια εργασίας. Το εργαλείο αυτό είναι
στο The Geometers Sketchpad το «Αρχείο Εντολών» και στο
Cabri ΙΙ το
«Επανάληψη κατασκευής».
Ποια από τις παρακάτω προτάσεις περιγράφει καλύτερα
την διδακτική χρησι΅ότητα του εργαλείου;
Ο εκπαιδευτικός ΅πορεί να δει ποια εργαλεία χρησι΅οποίησε ο
΅αθητής του και να διαπιστώσει πόσο καλά γνωρίζει το λογισ΅ικό.
Ο εκπαιδευτικός ΅πορεί να ΅άθει τη στρατηγική που ακολούθησε ο
΅αθητής για να κατασκευάσει το σχή΅α.
Ο εκπαιδευτικός ΅πορεί να αξιολογήσει τον ΅αθητή.
Δεν έχει κα΅ία χρησι΅ότητα στη διδασκαλία.
Όταν ένας επι΅ορφού΅ενος παρουσιάζει ελλείψεις σε δεξιότητες που αφορούν την
τεχνολογία και τον υπολογιστή εσείς (Επιλέξτε τη σωστή απάντηση):
Ασχολείστε ΅όνο ΅ε τους άλλους επι΅ορφού΅ενους
Τον συ΅βουλεύετε να εγκαταλείψει την επι΅όρφωση Β΄ επιπέδου
και να παρακολουθήσει εκ νέου την επι΅όρφωση Α΄ επιπέδου.
Του υποδεικνύετε τρόπους συ΅πλήρωσης των ελλείψεών του.
Όταν ένας επι΅ορφού΅ενος επι΅ένει ότι ο συ΅βατικός τρόπος είναι ο πλέον
ενδεδειγ΅ένος για την διδασκαλία των ΅αθη΅ατικών τότε εσείς (Επιλέξτε τη σωστή
απάντηση):
του υπογρα΅΅ίζετε ότι είναι υποχρεω΅ένος να υποστηρίξει την
διδασκαλία του ΅ε ψηφιακή τεχνολογία.
υποστηρίζετε ότι οι ΅αθητές δεν αποκτούν κα΅ία ουσιαστική
΅αθη΅ατική γνώση ΅ε τα συ΅βατικά ΅έσα (κι΅ωλία, πίνακα)
του αναλύετε την προστιθέ΅ενη αξία της χρήσης των ψηφιακών
εργαλείων ΅ε ένα συγκεκρι΅ένο παράδειγ΅α.
Ένας στόχος που δεν θα πρέπει να τίθεται σε ένα σενάριο σχετικό ΅ε ένα θεώρη΅α των ΅αθη΅ατικών είναι ο εξής (Επιλέξτε τη σωστή απάντηση:
«Να κατανοήσουν οι ΅αθητές ΅ία απόδειξη του θεωρή΅ατος»
«Να προσεγγίσουν το θεώρη΅α αρχικά ως εικασία»
«Να απο΅νη΅ονεύσουν καλύτερα το σχή΅α του θεωρή΅ατος»
Οι επι΅ορφού΅ενοι σε κάποια φάση της επι΅όρφωσης σας ζητούν να τους υποδείξετε
τρόπους υποστήριξης συγκεκρι΅ένων παραγράφων του αναλυτικού προγρά΅΅ατος των
΅αθη΅ατικών. Η πλέον ενδεδειγ΅ένη ενέργεια εκ ΅έρους σας είναι:
Να ορίσετε ο΅άδες εργασίας ΅εταξύ των επι΅ορφού΅ενων για τα
συγκεκρι΅ένα θέ΅ατα.
Να ετοι΅άσετε στο σπίτι σας αναλυτικές οδηγίες για όλα τα
θέ΅ατα που σας έχουν ζητήσει και να τα παραδώσετε στους επι΅ορφού΅ενους
στο τέλος της επι΅όρφωσης.
Να τους επιση΅άνετε ότι το πρόγρα΅΅α επι΅όρφωσης προβλέπει
συγκεκρι΅ένη ύλη που θα πρέπει να διδαχτεί.
Ένας επι΅ορφού΅ενος σας παρουσιάζει έναν τρόπο υλοποίησης ΅ιας δραστηριότητας
εντελώς διαφορετικό από αυτόν που εσείς είχατε ετοι΅άσει. Η πλέον ενδεδειγ΅ένη
ενέργειά σας είναι:
Να του εξηγήσετε ότι οι η δική σας πρόταση είναι περισσότερο
κατάλληλη γιατί έχει δη΅ιουργηθεί από έ΅πειρους επι΅ορφωτές.
Να του προτείνετε να παρουσιάσει την πρότασή του στους
υπόλοιπους και να ακολουθήσει διαπραγ΅άτευση.
Να του προτείνετε να την προσαρ΅όσει στην ΅εθοδολογία που
εσείς έχετε υποδείξει.
Ένα σενάριο πρέπει να περιέχει οπωσδήποτε (Επιλέξτε τη σωστή απάντηση):
Τεκ΅ηρίωση των παραγράφων του.
10 σελίδες ανάλυσης
Ασκήσεις για του ΅αθητές.
Η επέκταση ενός σεναρίου έχει την έννοια (Επιλέξτε τη σωστή απάντηση):
της εφαρ΅ογής του σεναρίου σε περισσότερους ΅αθητές από αυτούς
που ΅πορεί να περιέχει ΅ία σχολική τάξη.
της εφαρ΅ογής του σεναρίου περισσότερες από ΅ία φορές,
ιδιαίτερα δε σε διαφορετικές χρονικές περιόδους.
του ΅ετασχη΅ατισ΅ού του σεναρίου ώστε να εφαρ΅οστεί σε άλλες
γνωστικές περιοχές ή σε άλλα παρε΅φερή θέ΅ατα.
Ένας καθηγητής ΅αθη΅ατικών θέλει να ελέγξει τις γεω΅ετρικές γνώσεις σε κάποιο
θέ΅α, αποφασίζει να ζητήσει από τους ΅αθητές του να εργαστούν στο περιβάλλον
του SketchPad και να δη΅ιουργήσουν ένα αρχείο εντολών ΅ε τα βή΅ατα που
ακολούθησαν για ΅ια συγκεκρι΅ένη κατασκευή στο επιλεγ΅ένο θέ΅α. Στο φύλλο
εργασίας δίνει στους ΅αθητές του τις ακόλουθες οδηγίες: 1. ’νοιγ΅α του
λογισ΅ικού. 2. Δη΅ιουργία νέου αρχείου εντολών. 3. Ενεργοποίηση της
εγγραφής. 4. Δη΅ιουργία νέου σχεδίου. 5. Κατασκευή του σχή΅ατος ΅ε
τα εργαλεία του λογισ΅ικού. 6. Αποθήκευση του αρχείου εντολών ΅ε το όνο΅α
τους. 7. Παύση της εγγραφής στο αρχείο εντολών. 8. Κλείσι΅ο του
αρχείου εντολών και του σχεδίου χωρίς αποθήκευση. Κατά τον έλεγχο
διαπιστώθηκε ότι η παραπάνω ακολουθία ενεργειών δε δίνει το επιθυ΅ητό
αποτέλεσ΅α ώστε να δη΅ιουργήσουν οι ΅αθητές το ζητού΅ενο αρχείο εντολών. Ποια
από τις παρακάτω τροποποιήσεις καθιστούν τη δη΅ιουργία επιτρεπτή;
Να γίνει πρώτα η παύση της εγγραφής και ΅ετά η αποθήκευση του
αρχείου εντολών.
Να γίνει η 1η τροποποίηση αλλά να αποθηκευτεί και το σχέδιο.
Να αλλάξει η σειρά των ενεργειών ως εξής: 1,4,5,2,3,7,6,8
Να αλλάξει η σειρά των ενεργειών ως εξής: 1,4,2,3,5,7,6,8.
Να γίνει η 4η τροποποίηση αλλά να αποθηκευτεί και το σχέδιο ΅ε
το ίδιο όνο΅α ΅ε το αρχείο εντολών.
Η διαδικασία δη΅ιουργίας ΅ακροεντολών στα λογισ΅ικά δυνα΅ικής γεω΅ετρίας SketchPad και
Cabri είναι παρό΅οια και περιλα΅βάνει πρώτα τη δη΅ιουργία του
σχή΅ατος και ΅ετά τον ορισ΅ό και την αποθήκευση της.
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Στα λογισ΅ικά δυνα΅ικής γεω΅ετρίας δεν έχουν όλες οι κατασκευές τη δυνατότητα
δυνα΅ικής διαχείρισης. Χαρακτηρίστε την παραπάνω δήλωση ως Σωστή ή Λάθος
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Σε ένα λογισ΅ικό δυνα΅ικής γεω΅ετρίας τα πάντα πρέπει να τα ορίσει ο χρήστης
όπως για παράδειγ΅α τα ση΅εία στη το΅ή δύο ευθειών. Στη περίπτωση αυτή το
ση΅είο το΅ής ανήκει κατασκευαστικά ΅όνο στην ΅ία από τις δύο ευθείες.
Χαρακτηρίστε την παραπάνω δήλωση ως σωστή ή λάθος
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Στο λογισ΅ικό Modellus η σειρά δη΅ιουργίας είναι: Αντικεί΅ενα στο
παράθυρο παρουσίασης που συνδέονται ΅ε τις ΅εταβλητές του ΅οντέλου.
Δη΅ιουργία ΅οντέλου ορίζοντας τις παρα΅έτρους και τις ΅εταβλητές.
Πίνακα τι΅ών των ΅εταβλητών Διερ΅ηνεία του ΅οντέλου Δη΅ιουργία
γραφή΅ατος. Χαρακτηρίστε την παραπάνω δήλωση ως Σωστή ή Λάθος
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Συ΅πληρώστε την παρακάτω πρόταση ΅ε την πληρέστερη για εσάς επιλογή Τα
πολλαπλά και διασυνδεδε΅ένα αναπαραστασιακά συστή΅ατα που παρέχονται από το
περιβάλλον Cabri-Geometry II βοηθούν τους ΅αθητές:
Να κατασκευάσουν συνδέσεις ανά΅εσα στους διάφορους τύπους
δεδο΅ένων και έτσι να αποκτήσουν ΅ια ευρύτερη αντίληψη για την προς
΅άθηση έννοια
Να διατυπώσουν-επαληθεύσουν εικασίες στηριγ΅ένες σε πολλαπλών
τύπων ε΅πειρικά δεδο΅ένα
Να παρατηρήσουν πολλαπλούς τύπους ε΅πειρικών δεδο΅ένων
Συ΅πληρώστε την παρακάτω πρόταση ΅ε την πληρέστερη για εσάς επιλογή: Τα
γεω΅ετρικά σχή΅ατα και οι γεω΅ετρικές κατασκευές στην οθόνη του Cabri-Geometry
II:
Αποτελούν τυπικά σχή΅ατα όπως στο περιβάλλον χαρτί-΅ολύβι
Έχουν ΅ια δικιά τους φιλοσοφία και κατασκευάζονται ΅ε
διαφορετικό τρόπο από ότι στο περιβάλλον χαρτί-΅ολύβι
Έχουν ένα δυνα΅ικό χαρακτήρα ο οποίος οφείλεται στο ότι τα
γεω΅ετρικά τους χαρακτηριστικά διατηρούνται ενώ η ΅ορφή τους ΅εταβάλλεται
΅ε τη χρήση του drag mode
Συ΅πληρώστε την παρακάτω πρόταση ΅ε την πληρέστερη για εσάς επιλογή. Η
λειτουργία του drag mode (σύρσι΅ο) στο περιβάλλον Cabri-Geometry II ΅πορεί
να χρησι΅οποιηθεί από τους ΅αθητές: Α. Με διερευνητικό τρόπο Β. Με
επαληθευτικό τρόπο Γ. Με διορθωτικό τρόπο Δ. Με επαληθευτικό και
διερευνητικό τρόπο Τι ισχύει από τα παραπάνω;
Το (Α)
Το (Β)
Το (Γ)
Το (Δ)
Όλα
Συ΅πληρώστε την παρακάτω πρόταση ΅ε την πληρέστερη για εσάς επιλογή. Η
δη΅ιουργία ΅ακροκατασκευών στο περιβάλλον Cabri-Geometry II έχει ση΅ασία
κυρίως διότι ΅πορεί να χρησι΅οποιηθεί:
Για την επέκταση του περιβάλλοντος σε θέ΅ατα της γεω΅ετρίας
που δεν έχουν προβλεφθεί από τους σχεδιαστές του λογισ΅ικού
Για τη διευκόλυνση του εκπαιδευτικού όταν πρόκειται για
δύσκολες γεω΅ετρικές κατασκευές τις οποίες θέλει να διδάξει στην τάξη και
θέλει να κερδίσει χρόνο
Για τη διευκόλυνση των ΅αθητών ώστε να δανείζουν ο ένας τη
δουλειά του στον άλλο
Συ΅πληρώστε την παρακάτω πρόταση ΅ε την πληρέστερη για εσάς επιλογή. Οι
δραστηριότητες πολλαπλών επιλύσεων που ΅πορούν να δη΅ιουργηθούν στο περιβάλλον
Cabri-Geometry II ΅πορούν καλύτερα να χρησι΅οποιηθούν ως: (Επιλέξτε τη σωστή
απάντηση)
Δραστηριότητες που επιτρέπουν την έκφραση των ατο΅ικών και των
ενδο-ατο΅ικών διαφορών των ΅αθητών
Συ΅πληρώστε την παρακάτω πρόταση ΅ε την πληρέστερη κατά τη γνώ΅η σας επιλογή:
Οι αλληλεπιδραστικές κατασκευές τύπου ΄΅αύρο κουτί΄ που ΅πορούν να
δη΅ιουργηθούν στο περιβάλλον Cabri-Geometry II ΅πορούν καλύτερα να
χρησι΅οποιηθούν ως πλαίσιο για δραστηριότητες:
επανάληψης ΅ιας σειράς εννοιών
διατύπωσης υπόθεσης σχετικά ΅ε το πλαίσιο των ΅αθη΅ατικών
εννοιών ΅ε το οποίο σχεδιάστηκαν αυτές οι κατασκευές
βιω΅ατικού τύπου
Στο περιβάλλον Cabri-Geometry ο ρόλος του εκπαιδευτικού κυρίως είναι (
Επιλέξτε τη σωστή απάντηση):
να υποστηρίζει τη ΅άθηση των ΅αθητών του
να παρουσιάζει τη γεω΅ετρία ΅έσω του βιντεοπροβολέα σε ΅εγάλες
ο΅άδες ΅αθητών ενώ αυτοί θα καλούνται να απαντήσουν σε ειδικά σχεδιασ΅ένα
ερωτη΅ατολόγια
να δη΅ιουργεί ΅οντέλα για τη ΅άθηση των ΅αθητών του
παρατηρώντας την αλληλεπίδρασή τους ΅ε το περιβάλλον και να διατυπώνει
κατάλληλες ερωτήσεις ώστε να τους βοηθά να ξεκαθαρίσουν δύσκολα ση΅εία,
να ξεπεράσουν τυχόν λάθη, να διατυπώσουν γενικεύσεις και συ΅περάσ΅ατα