Η σωστή απάντηση κάθε ερώτησης μπορεί να περιλαμβάνει
μία ή περισσότερες επιλογές. Στο πλαίσιο της εξέτασης μέσω ΗΥ, οι επιλογές
αυτές μπορεί να εμφανιστούν με διαφορετική σειρά.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν αναγνώρισε εγκαίρως την αναγκαιότητα ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
στην εκπαίδευση με αποτέλεσμα να καθυστερήσει σημαντικά η αναμόρφωση των
Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών των χωρών μελών. (ΓΕΝ1-1)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Η χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση ως αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο μπορεί να
αφορά: (ΓΕΝ1-2)
Τη διδασκαλία βασικών δεξιοτήτων χειρισμού Η/Υ
Τον Ψηφιακό γραμματισμό
Τη χρήση των ΤΠΕ στη διοίκηση της εκπαίδευσης
Το α και το β
Όλα τα παραπάνω
Ποιο από τα παρακάτω μοντέλα εισαγωγής των ΤΠΕ στην εκπαίδευση ενδείκνυται για
τη νηπιακή και πρώτη σχολική ηλικία; (ΓΕΝ1-3)
Το τεχνοκρατικό/τεχνοκεντρικό
Το ολιστικό
Το πραγματολογικό/εφικτό
Ποιος από τους παρακάτω συνδυασμούς μοντέλων εισαγωγής των ΤΠΕ στην εκπαίδευση
με τις αντίστοιχες προσεγγίσεις χρήσης των ΤΠΕ είναι ο σωστός; (ΓΕΝ1-4)
Τεχνοκρατικό-πληροφορική προσέγγιση, Ολιστικό-μέσο στήριξης της
διδασκαλίας, Πραγματολογικό-μέσο στήριξης και αντικείμενο διδασκαλίας
Τεχνοκρατικό-μέσο στήριξης της διδασκαλίας, Ολιστικό-μέσο στήριξης και
αντικείμενο διδασκαλίας, Πραγματολογικό-πληροφορική προσέγγιση
Τεχνοκρατικό-μέσο στήριξης και αντικείμενο διδασκαλίας, Ολιστικό-μέσο
στήριξης της διδασκαλίας, Πραγματολογικό-πληροφορική προσέγγιση
Τεχνοκρατικό-πληροφορική προσέγγιση, Ολιστικό-μέσο στήριξης και
αντικείμενο διδασκαλίας, Πραγματολογικό-μέσο στήριξης της διδασκαλίας
O ηλεκτρονικός υπολογιστής μπορεί να λειτουργήσεις ως: Α) Εξειδικευμένος
συνεργάτης στη διαδικασία της μάθησης Β) Περιβάλλον που προσφέρει
αυθεντικές μαθησιακές καταστάσεις Γ) Μέσο που χρησιμοποιεί τη γλώσσα σε
κοινωνικοπολιτισμικές αλληλεπιδράσεις και συνεργατικές δραστηριότητες. Τι
ισχύει από τα παραπάνω; (ΓΕΝ1-5)
Το (Α)
Το (Β)
Το (Γ)
Όλα τα παραπάνω
Επιλέξτε τη σωστή πρόταση: (ΓΕΝ1-6)
Διεθνώς, οι ΤΠΕ στην εκπαίδευσης θεωρήθηκαν από πολύ νωρίς ως μέσα για το
νέο "ψηφιακό εγγραμματισμό".
Οι ΤΠΕ στην εκπαίδευση αρχικά ενσωματώθηκαν με μεγάλη έμφαση στην
τεχνολογική διάσταση των χρησιμοποιούμενων συστημάτων (όπως οι ΗΥ), αλλά
σταδικά αναπτύχθηκε μια περισσότερο κριτική στάση στη χρήση τους.
Οι ΤΠΕ εισήχθησαν σχεδόν από την αρχή στην εκπαίδευσης, ακολουθώντας το
ολιστικό μοντέλο, δηλαδή ενσωματώθηκαν σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα και σε
όλες τις πτυχές της σχολικής ζωής και της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Οι ΤΠΕ στην εκπαίδευση αποτελούν: (ΓΕΝ1-7)
Μέσα διδασκαλίας
Μεθόδους διδασκαλίας
Ενεργητικές μεθόδους διδασκαλίας
Με δεδομένο ότι η σύγχρονη κοινωνία αλλάζει με γοργούς ρυθμούς, το σημερινό
σχολείο επιβάλλεται να φροντίσει ιδιαίτερα και κατά προτεραιότητα για τη(ν):
(ΓΕΝ1-8)
Αξιοποίηση της πληροφορικής στην εκπαίδευση
Δημιουργία τμημάτων για χαρισματικούς μαθητές
Αύξηση των κατ' οίκων εργασιών προς εμπέδωση των όσων διδάσκονται
Ανάπτυξη δεξιοτήτων, κριτικής σκέψης και συνεργασίας
Παρακάτω προτείνονται ορισμένα χαρακτηριστικά που ανήκουν στην τεχνοκεντρική
(Τ), πραγματολογική (Π) και ολιστική (Ο) προσέγγιση ένταξης των ΤΠΕ στην
εκπαιδευτική διαδικασία σε αντιστοιχίσεις με απόψεις που αφορούν στον τρόπο
χρήση τους. Εντοπίστε την ορθή αντιστοίχιση: (ΓΕΝ1-9)
Οι ΤΠΕ ως μέσο έκφρασης διαθεματικής προσέγγισης (Τ), συνδυασμός δύο
προσεγγίσεων (Ο), η Πληροφορική ως γνωστικό αντικείμενο (Π), η παιδαγωγική
αξιοποίηση του υπολογιστή (Π), απόκτηση δεξιοτήτων στη χρήση του υπολογιστή
(Ο).
Οι ΤΠΕ ως μέσο έκφρασης διαθεματικής προσέγγισης (Ο), συνδυασμός δύο
προσεγγίσεων (Π), η Πληροφορική ως γνωστικό αντικείμενο (Τ), η παιδαγωγική
αξιοποίηση του υπολογιστή (Ο), απόκτηση δεξιοτήτων στη χρήση του υπολογιστή
(Τ).
Οι ΤΠΕ ως μέσο έκφρασης διαθεματικής προσέγγισης (Π), συνδυασμός δύο
προσεγγίσεων (Τ), η Πληροφορική ως γνωστικό αντικείμενο (Ο), η παιδαγωγική
αξιοποίηση του υπολογιστή (Τ), απόκτηση δεξιοτήτων στη χρήση του υπολογιστή
(Π).
Οι ΤΠΕ είναι αποτελεσματικές όταν υπάρχουν στο σχολείο κυρίως: (ΓΕΝ1-10)
Υλικοτεχνικές υποδομές
Όταν υπάρχει καλό υλικό μαθητών
Όταν ο εκπαιδευτικός γνωρίζει πώς, πού και πότε να τις χησιμοποιεί.
Ένας/μία νηπιαγωγός, προκει΅ένου να διδάξει στα παιδιά προσχολικής ηλικίας της
τάξης του/της το λεξιλόγιο των φρούτων και λαχανικών που συνδέονται ΅ε τις
διατροφικές συνήθειες ΅ας, επιλέγει να ζητήσει από τα παιδιά αυτά να
περιγράψουν την εξής κατάσταση: «ψωνίστε ΅αζί ΅ε τη ΅α΅ά από το ΅ανάβικο τα
φρούτα και λαχανικά που χρειάζεται η οικογένειά σας γι αυτή την εβδο΅άδα».
Η παραπάνω δραστηριότητα αποτελεί ένα παράδειγ΅α ε΅πλαισιω΅ένης (αυθεντικής) ΅άθησης.
(ΓΕΝ2-11)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Εκτι΅ώντας τον τρόπο ΅ε τον οποίο πρέπει να δο΅ηθεί ένα εκπαιδευτικό λογισ΅ικό
το οποίο θα καθοδηγεί το ΅αθητή στην εκ΅άθηση συγκεκρι΅ένων τεχνικών για την
επίλυση προβλη΅άτων, καλείστε να επιλέξετε ΅εταξύ διαφόρων συγκεκρι΅ένων
«διδακτικών ΅εθόδων» οι οποίες ΅πορούν να ενσω΅ατωθούν στο λογισ΅ικό,
προκει΅ένου να επιση΅αίνονται στο ΅αθητή τα ενδεχό΅ενα λάθη του, κατά την
εφαρ΅ογή της προς εκ΅άθηση τεχνικής. Ποια από τις παρακάτω ΅εθόδους θα
προτι΅ούσατε να ενσω΅ατώσετε στο λογισ΅ικό ώστε να στηρίξετε ανοιχτές
διδασκαλίες ΅άθησης; (ΓΕΝ2-12)
Το σύστη΅α ελέγχει διαρκώς το ΅αθητή, όταν αυτός εφαρ΅όζει την τεχνική που
πρέπει να ΅άθει. Μόλις το σύστη΅α εντοπίσει ένα λάθος από την πλευρά του
χρήστη (΅αθητή ή ΅αθήτριας), επιση΅αίνει το λάθος ΅ε τον κατάλληλο τρόπο (΅ε
ένα ΅ήνυ΅α γραπτό, ΅ε έναν ήχο, αποκλείοντας κάθε περαιτέρω ενέργεια ΅έχρις
ότου διορθωθεί το λάθος ή ΅ε κάποιον άλλο τρόπο).
Το σύστη΅α ελέγχει διαρκώς το ΅αθητή, όταν αυτός εφαρ΅όζει την τεχνική που
πρέπει να ΅άθει. Μόλις το σύστη΅α εντοπίσει ένα λάθος, το διορθώνει γιατί
έτσι δεν επιτρέπει στο ΅αθητή να αποκτήσει λανθασ΅ένες γνώσεις.
Το σύστη΅α ελέγχει την εφαρ΅ογή της τεχνικής αλλά επιτρέπει στο ΅αθητή να
προχωρήσει απρόσκοπτα ακό΅η και αν κάνει λάθος, εφόσον, η λανθασ΅ένη
εφαρ΅ογή της τεχνικής από το ΅αθητή θα τον οδηγήσει σε ένα αδιέξοδο ή σε ΅ια
προφανή αντίφαση. Ο ΅αθητής ΅πορεί να επιστρέψει στα προηγού΅ενα βή΅ατά του
και να προβεί στις κατάλληλες διορθώσεις, ενώ ο εκπαιδευτικός ΅πορεί να
εκ΅εταλλευτεί αυτή την κατάσταση ΅ε όποιον τρόπο κρίνει αυτός ως
καταλληλότερο.
Ποιο από τα παρακάτω είναι λανθασ΅ένο: (ΓΕΝ2-13)
Η ψυχοδυνα΅ική της ΅άθησης είναι διαφορετική σε ΅ια συ΅βατική τάξη και
στην ΅άθηση ΅έσω τηλεκπαίδευσης, αφού στην δεύτερη περίπτωση απαιτείται από
τους ΅αθητές ΅εγαλύτερος βαθ΅ός υπευθυνότητας και αυτενέργειας.
Η ψυχοδυνα΅ική της ΅άθησης είναι διαφορετική σε ΅ια συ΅βατική τάξη και
στην ΅άθηση ΅έσω τηλεκπαίδευσης, αφού στην πρώτη περίπτωση οι ΅αθητές
διεκπεραιώνουν ΅ία διδακτική δραστηριότητα υπό την ά΅εση καθοδήγηση του
εκπαιδευτικού.
Η ψυχοδυνα΅ική της ΅άθησης είναι διαφορετική σε ΅ια συ΅βατική τάξη και
στην ΅άθηση ΅έσω τηλεκπαίδευσης, αφού στην δεύτερη περίπτωση οι ΅αθητές
πρέπει να εργάζονται χωρίς ά΅εση επανατροφοδότηση από το περιβάλλον και
χωρίς εξωτερικές ενισχύσεις.
Η ψυχοδυνα΅ική της ΅άθησης είναι ίδια στην συ΅βατική τάξη και στην
περίπτωση της τηλεκπαίδευσης, αφού και στις δύο περιπτώσεις προϋποθέτει την
αλληλεπίδραση των ΅αθητών.
Η ΅άθηση ΅έσω τηλεκπαίδευσης έχει ως ΅ειονέκτη΅α το γεγονός ότι οι ΅αθητές
συνήθως εργάζονται σε ένα περιβάλλον το οποίο δεν είναι σχεδιασ΅ένο για την
προώθηση της τυπικής ΅άθησης.
Σύ΅φωνα ΅ε το ΅οντέλο της ανακαλυπτικής ΅άθησης του Jerome Bruner η ενίσχυση
έχει σχέση ΅ε: (ΓΕΝ2-14)
Την υψηλή βαθ΅ολογία του ΅αθητή
Την αποδοχή του ΅αθητή από τους συ΅΅αθητές του
Την πεποίθηση του ότι κάθε ΅αθητής ΅ε την κατάλληλη βοήθεια είναι ικανός
να λύσει κάθε πρόβλη΅α ΅όνος του
Την υλική αντα΅οιβή του ΅αθητή
Ένας εκπαιδευτικός που λα΅βάνει υπόψη το επίπεδο της γνωστικής ανάπτυξης των ΅αθητών
πριν επιλέξει διδακτικό υλικό, ώστε να τους επιτρέψει να αναπτύξουν τη δική
τους αντίληψη για το περιεχό΅ενο της διδασκαλίας, εκφράζει κατά κύριο
λόγο(αλλά όχι αποκλειστικά) την αντίληψη της ΅άθησης: (ΓΕΝ2-15)
του ΅οντέλου επεξεργασίας των πληροφοριών
του δο΅ισ΅ού
του κοινωνικού δο΅ισ΅ού
του γνωστικού δο΅ισ΅ού
Ένας εκπαιδευτικός που αρνείται να «εξετάσει» τις «γνώσεις» των ΅αθητών του
διότι πιστεύει ότι η γνώση ισούται ΅ε την ικανότητα του ατό΅ου να κατανοήσει
το περιβάλλον του και να χρησι΅οποιήσει την κατανόηση που προκύπτει για να
καθοδηγήσει τις σκέψεις και τις πράξεις του, εκφράζει περισσότερο την αντίληψη
της ΅άθησης: (ΓΕΝ2-16)
του δο΅ισ΅ού
της εγκαθιδρυ΅ένης ΅άθησης
Η αλληλεπίδραση ΅ε το δάσκαλο, κατά την θεωρία της κοινωνικοπολιτιστικής
ανάπτυξης, δεν είναι τόσο ση΅αντική στη διαδικασία της ΅άθησης. (ΓΕΝ2-17)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Επιλέξτε την σωστή απάντηση: Η ιδέα του σπειροειδούς προγρά΅΅ατος:
(ΓΕΝ2-18)
Είναι άσχετη ΅ε την αρχή του Bruner ότι «οποιοδήποτε αντικεί΅ενο ΅πορεί να
διδαχθεί αποτελεσ΅ατικά σε οποιοδήποτε παιδί και σε οποιαδήποτε φάση της
ανάπτυξής του, αρκεί αυτό να γίνει σε κάποια κατάλληλη για το γνωστικό
επίπεδο του παιδιού ΅ορφή»
Είναι συ΅βατή ΅ε την γνωστή από την διδακτική διάταξη των περιεχο΅ένων
διδασκαλίας κατά ο΅όκεντρους κύκλους, σύ΅φωνα ΅ε την οποία η διδασκαλία
βασικών γνώσεων και δο΅ών επανέρχεται σε ένα ανώτερο επίπεδο ΅άθησης και
κατανόησης.
Συ΅βαδίζει
΅ε την άποψη ότι λόγω πληθώρας της διδακτέας ύλης δεν πρέπει να διδάσκου΅ε
κάτι και να επανερχό΅αστε πάλι σε αυτό.
Ο L. Vygotsky στη θεωρία ΅άθησής του πρεσβεύει ότι ο εκπαιδευτικός στη
διδασκαλία του: α) Καθοδηγεί τους ΅αθητές ΅ε την υποβοηθού΅ενη ανακάλυψη.
β) Επιλέγει ασκήσεις «δύσκολες», αλλά προσιτές στη γνωστική ικανότητα των
παιδιών. γ) Επιλέγει ασκήσεις, στις οποίες ΅πορεί να απαντήσει σωστά το
σύνολο της τάξης. Τι ισχύει από τα παραπάνω: (ΓΕΝ2-19)
Το (α)
Το (β)
Το (γ)
Ισχύουν όλα
Οι απόψεις του Jerome Bruner για τη ΅άθηση δεν περιλα΅βάνουν: (ΓΕΝ2-20)
Το σπειροειδές πρόγρα΅΅α
Την αφο΅οίωση αρχών και στάσεων
Την ανακαλυπτική ΅άθηση ΅έσω διερεύνησης
Τη ζώνη επικεί΅ενης ανάπτυξης (zone of proximal development)
Παρατίθενται ορισ΅ένες θεωρίες ΅άθησης: 1. Γρα΅΅ική οργάνωση της
πληροφορίας 2. Δο΅ικός εποικοδο΅ισ΅ός 3. Ανακαλυπτική ΅άθηση 4.
Κοινωνικοπολιτισ΅ική θεωρία Δίνονται επίσης τα ονό΅ατα βασικών
«εκπροσώπων» θεωριών ΅άθησης. Α. Piaget B. Skinner Γ. Vygotsky
Δ. Βruner Εντοπίστε την ορθή αντιστοίχιση θεωριών και θεωρητικών:
(ΓΕΝ2-21)
1 ΅ε Α, 2 ΅ε Γ, 3 ΅ε Δ, 4 ΅ε Β
1 ΅ε Β, 2 ΅ε Α, 3 ΅ε Δ, 4 ΅ε Γ
1 ΅ε Δ, 2 ΅ε Β, 3 ΅ε Α, 4 ΅ε Α
Σύ΅φωνα ΅ε τη θεωρία του Ausubel οι νέες έννοιες που διδάσκονται πρέπει να
συνδέονται ΅ε τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, που είναι αποθηκευ΅ένες στις
γνωστικές δο΅ές του ΅αθητή. (ΓΕΝ2-22)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
O Vygotsky,
σε αντίθεση ΅ε τον Piaget, δίνει έ΅φαση στις κοινωνικές και πολιτιστικές
επιδράσεις στη γνωστική ανάπτυξη του ατό΅ου: (ΓΕΝ2-23)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Σύ΅φωνα ΅ε τη θεωρία της υποβοηθού΅ενης ανακάλυψης, ο καθηγητής πρέπει:
(ΓΕΝ2-24)
Να ΅ειώνει σταδιακά τη βοήθεια προς το ΅αθητή.
Να αυξάνει σταδιακά τη βοήθεια προς το ΅αθητή.
Να διατηρεί τη βοήθεια προς το ΅αθητή σταθερή
Η θεωρία της Ζώνης Επικεί΅ενης Ανάπτυξης του Vygotsky προτείνει ότι οι
δάσκαλοι θα πρέπει: (ΓΕΝ2-25)
Να επιτρέπουν στους ΅αθητές να συνεργάζονται για να λύνουν τα προβλή΅ατα
Να αφήνουν τους ΅αθητές να λύνουν τα προβλή΅ατα ΅όνοι τους
Να περι΅ένουν ΅έχρι να δείξουν ενδιαφέρον για ένα θέ΅α οι ΅αθητές, πριν το
διδάξουν
Να λένε τις απαντήσεις στους ΅αθητές
Σύ΅φωνα ΅ε τη θεωρία του Vygotsky, η γλώσσα αποτελεί το ση΅αντικότερο
συ΅βολικό εργαλείο που παρέχει η κοινωνία στα ΅έλη της. (ΓΕΝ2-26)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Ποιος από τους ακόλουθους ισχυρισ΅ούς είναι λανθασ΅ένος; (ΓΕΝ2-27)
Στην δό΅ηση της γνώσης από το παιδί παίζει ση΅αντικό ρόλο η αλληλεπίδραση
του ατό΅ου ΅ε το περιβάλλον, αφού η ΅άθηση είναι το αποτέλεσ΅α ΅ιας
διαδικασίας, κατά την οποία το άτο΅ο συ΅΅ετέχει στην απόκτηση των γνώσεων σε
διάδραση ΅ε το περιβάλλον του.
Ο δο΅ισ΅ός βρίσκεται σε αντίθεση προς τον συ΅περιφορισ΅ό, αφού ο δο΅ισ΅ός
τονίζει την αποκλειστική σχεδόν επίδραση του περιβάλλοντος επί του ατό΅ου.
Ο δο΅ισ΅ός βρίσκεται σε αντίθεση προς το ΅οντέλο της επεξεργασίας
πληροφοριών, το οποίο τοποθετεί την εστία της ΅άθησης στο ΅υαλό του ατό΅ου
και δίνει πολύ λίγη ση΅ασία στα συγκεί΅ενα ΅έσα στα οποία λα΅βάνει χώρα.
Το ΅οντέλο της κοινωνιο-γνωστικής ΅άθησης δέχεται ότι το άτο΅ο ΅αθαίνει
από τα λάθη του, καθώς ΅ετά τη διαπίστωση ενός λάθους, το άτο΅ο διορθώνει
και βελτιώνει τις γνώσεις του.
Η επανατροφοδότηση γίνεται: (ΓΕΝ2-28)
΅έσω θετικών ενισχύσεων
΅έσω αρνητικών ενισχύσεων
΅έσω θετικών και αρνητικών ενισχύσεων
Σύγχρονες θεωρίες για τη διδασκαλία και τη ΅άθηση που βασίζονται στη σχολή
σκέψης του L. Vygotsky υποστηρίζουν ότι: (ΓΕΝ2-29)
Ο δάσκαλος ΅έσα από διαδικασίες δια΅εσολάβησης διατηρεί τον διδακτικό του
ρόλο.
Ο δάσκαλος περιορίζεται δραστικά σε ρόλους διευκόλυνσης της ΅άθησης.
Ο δάσκαλος και το σχολείο δεν διαδρα΅ατίζουν και σπουδαίο ρόλο στη ΅άθηση
και την ανάπτυξη, οι οποίες τελικά καθορίζονται κατά κύριο λόγο από
εξωσχολικές παρα΅έτρους, κοινωνικής φύσης.
Ο δάσκαλος ΅πορεί να κάνει λίγα πράγ΅ατα, σε περιορισ΅ένο βαθ΅ό και σε
συγκεκρι΅ένους το΅είς.
Τα λογισμικά καθοδήγησης, διδασκαλίας και πρακτικής εξάσκησης είναι κατάλληλα
κυρίως για δεξιότητες χαμηλού επιπέδου, για την αξιολόγηση και για εποπτική
διδασκαλία. (ΓΕΝ2-30)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Με ποιες θεωρίες είναι συμβατές οι παρακάτω παραδοχές σχετικά με τον σχεδιασμό
των εκπαιδευτικών λογισμικών; - Πρέπει να υποστηρίζουν την ιδέα της
οικοδόμησης της γνώσης από τον ίδιο τον μαθητή. - Πρέπει να ενθαρρύνυν
την προσωπική έκφραση των μαθητών. - Πρέπει να παρέχουν πολλαπλές
αναπαραστάσεις των εννοιών, σχέσεων και οντοτήτων που είναι υπό διαπραγμάτευση
σε κάθε μάθημα. - Δεν πρέπει να υποδεικνύουν στο μαθητή τις ορθές
διαδικασίες, αλλά αντίθετα να τον αφήνουν να εκφράζει τις απόψεις του και να
υποστηρίζουν τη διαδικασία της κοινωνιογνωστικής σύγκρουσης. (ΓΕΝ2-31)
Συμπεριφοριστικές θεωρίες μάθησης
Γνωστικές θεωρίες μάθησης
Κοινωνιοπολιτισμικές
θεωρίες μάθησης
Οι κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης υποστηρίζουν τη συνεργατική μάθηση.
(ΓΕΝ2-32)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Με τον όρο Ψηφιακές κοινότητες ή Online κοινότητες, νοούνται οι κοινότητες οι
οποίες στηρίζονται στην ψηφιακά διαμεσολαβημένη επικοινωνία. (ΓΕΝ2-33)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Επιλέξτε την σωστή απάντηση: Το κοινωνιόγρα΅΅α χρησι΅οποιείται για την
αξιολόγηση: (ΓΕΝ2-34)
Των σχέσεων του ΅αθητή ΅ε τους συ΅΅αθητές του.
Της επίδοσης του ΅αθητή.
Του δείκτη νοη΅οσύνης του ΅αθητή.
Της συ΅περιφοράς του ΅έσα στην σχολική τάξη.
Ο δημιουργός ενός ιστοχώρου τύπου Wiki είναι ο μόνος που μπορεί να προσθέσει,
διαγράψει ή να αλλάξει κάτι στον ιστοχώρο. (ΓΕΝ2-35)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Οι εικονικοί κόσμοι είναι δυνατόν να αποτελέσουν μέσο για τη διδασκαλία.
(ΓΕΝ2-36)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Οι υπηρεσίες του Web 2.0 επιτείνουν το ψηφιακό χάσμα που υφίσταται ανάμεσα σε
ορισμένες ομάδες πολιτών. (ΓΕΝ2-37)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Ποια από τα παρακάτω είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις υπηρεσίες του Web
2.0; (ΓΕΝ2-38)
Το Web 2.0 προσφέρει ανοιχτή πρόσβαση σε όλους τους πολίτες ανεξάρτητα από
την ηλικία, την μόρφωση, την κοινωνική κατάσταση κλπ.
Το Web 2.0 επιτρέπει και ευνοεί τη συνεργασία και την κοινωνική δικτύωση.
Το Web 2.0 επιτρέπει την προσωπική έκφραση και διάδοση των ιδεών.
Το Web 2.0 ευνοεί τη δημιουργία και διαμοίραση περιεχομένου, ψηφιακών ή
ψηφιοποιημένων πόρων από τους χρήστες.
Μόνο το Β και Γ.
Όλα τα παραπάνω
Υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι από τη χρήση των εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης που
πολλές φορές ο χρήστης δε γνωρίζει. (ΓΕΝ2-39)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Η συλλογικότητα που δημιουργείται στο πλαίσιο διαφόρων ψηφιακών κοινοτήτων
δημιουργεί νέες κοινωνικές πρακτικές όπως η αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση
περιεχομένου ανάλογα με τις προτιμήσεις των χρηστών που είναι γνωστή με τη
γενική ονομασία folksonomy. (ΓΕΝ2-40)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Τα ιστολόγια (blogs) αποτελούν ιστοχώρους τα οποία έχουν τα παρακάτω
χαρακτηριστικά γνωρίσματα: (ΓΕΝ2-41)
Ο εξουσιοδοτημένος χρήστης μπορεί να αναρτήσει προσωπικές σκέψεις.
Επιτρέπουν αναρτήσεις ανακοινώσεων σε αντίστροφη χρονολογική σειρά.
Μπορούν να αποτελέσουν "τόπους" κοινωνικού σχολιασμού ή κέντρα στήριξης
μιας διδασκαλίας.
Μπορούν να λειτουργήσουν ως χώροι "προσωπικής δημοσιογραφίας".
Διαθέτουν τα χαρακτηριστικά Α και Δ.
Διαθέτουν τα χαρακτηριστικά Α, Β, Γ και Δ.
Τα Podcasts είναι αρχεία βίντεο. (ΓΕΝ2-42)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Η ελληνική απόδοση του όρου Bookmarking είναι "Κοινωνική Σελιδοσήμανση".
(ΓΕΝ2-43)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Οι ιστοχώροι τύπου Wiki αποτελούν εργαλεία καταλληλότερα μάλλον για τη στήριξη
ομαδικών δραστηριοτήτων και για την επίτευξη κοινών στόχων. (ΓΕΝ2-44)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Ποιο ή ποια από τα παρακάτω χαρακτηριστικά αντιστοιχεί στο βασικό
χαρακτηριστικό της ΅άθησης; (ΓΕΝ2-45)
η παγίωση της συ΅περιφοράς
η ΅εταβολή της συ΅περιφοράς
η εξάλειψη της συ΅περιφοράς
η διόρθωση της συ΅περιφοράς
Τα «φύλλα εργασίας» του ΅αθητή είναι χρήσι΅α και υποβοηθητικά: α) για τη
΅εθοδολογική οργάνωση και την παρακολούθηση των βη΅άτων της εκπαιδευτικής
διαδικασίας β) για την άσκηση του ΅αθητή στην προσεκτική και συστη΅ατική
καταγραφή των ενεργειών του γ) για τον έλεγχο της προόδου και την
αξιολόγηση του ΅αθητή Τι ισχύει από τα παραπάνω; (ΓΕΝ2-46)
Το (α)
Το (β)
Το (β)
Όλα τα παραπάνω
Εφαρ΅όζοντας ένα σχέδιο εργασίας (project) προβαίνου΅ε: (ΓΕΝ2-47)
στην παρουσίαση ενός θέ΅ατος από τον εκπαιδευτικό δειγ΅ατικά στην τάξη.
στην επεξεργασία ενός θέ΅ατος από τον ΅αθητή στο σπίτι.
στην καταγραφή των απόψεων κάθε ΅αθητή για ένα θέ΅α.
σε ΅ια ανοικτή εκπαιδευτική διαδικασία κατά την οποία οι ΅αθητές
επεξεργάζονται ενεργά ένα θέ΅α από διαφορετικές οπτικές και εκτελούν τις
σχεδιασ΅ένες δραστηριότητες.