Η σωστή απάντηση κάθε ερώτησης μπορεί να περιλαμβάνει
μία ή περισσότερες επιλογές. Στο πλαίσιο της εξέτασης μέσω ΗΥ, οι επιλογές
αυτές μπορεί να εμφανιστούν με διαφορετική σειρά.
Έστω τα ακόλουθα τρία ΅οντέλα ένταξης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των
Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση: τεχνοκεντρικό ΅οντέλο, πραγ΅ατολογικό ΅οντέλο,
ολοκληρω΅ένο ή ολιστικό ΅οντέλο. Βρείτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση που
αντιστοιχεί τα ΅οντέλα αυτά ΅ε τις τρεις πλέον πρόσφατες χρονολογικές φάσεις
ένταξης των τεχνολογιών στην εκπαίδευση: α) Πληροφορική Προσέγγιση, β) Οι
Τεχνολογίες ως ΅έσο και αντικεί΅ενο εκπαίδευσης, γ) οι Τεχνολογίες ως
΅έσο. (ΕΙΔ001)
Τεχνοκεντρικό
΅οντέλο - Οι Τεχνολογίες ως ΅έσο και αντικεί΅ενο εκπαίδευσης
Πραγ΅ατολογικό ΅οντέλο - Πληροφορική Προσέγγιση Ολοκληρω΅ένο ή ολιστικό
΅οντέλο - οι Τεχνολογίες ως ΅έσο
Τεχνοκεντρικό
΅οντέλο - Πληροφορική Προσέγγιση Πραγ΅ατολογικό ΅οντέλο - Οι
Τεχνολογίες ως ΅έσο και αντικεί΅ενο εκπαίδευσης Ολοκληρω΅ένο ή ολιστικό
΅οντέλο - οι Τεχνολογίες ως ΅έσο
Τεχνοκεντρικό
΅οντέλο - οι Τεχνολογίες ως ΅έσο Πραγ΅ατολογικό ΅οντέλο - Οι
Τεχνολογίες ως ΅έσο και αντικεί΅ενο εκπαίδευσης Ολοκληρω΅ένο ή ολιστικό
΅οντέλο - Πληροφορική Προσέγγιση
Έστω οι παρακάτω έννοιες: Πλοήγηση, Κό΅βος & Σύνδεσ΅ος, Μηχανή αναζήτησης,
Εκπαιδευτική πύλη Βρείτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση που τις αντιστοιχεί
σωστά ΅ε ΅ια ή περισσότερες από τις ακόλουθες εφαρ΅ογές: Υπερ΅έσο,
Διαδίκτυο. (ΕΙΔ002)
Έστω οι ακόλουθες εφαρ΅ογές και προσεγγίσεις χρήσης των υπολογιστών στην
εκπαίδευση: Διδασκαλία ΅ε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγρα΅΅α εξάσκησης και
πρακτικής, Οπτικοποίηση, Υπερ΅έσα, Προγρα΅΅ατισ΅ένη διδασκαλία. Βρείτε
τη ΅οναδική σωστή απάντηση που τις αντιστοιχεί ΅ε τις ακόλουθες θεωρίες:
Συ΅περιφορισ΅ός, Εποικοδο΅ισ΅ός. (ΕΙΔ004)
Συ΅περιφορισ΅ός:
Διδασκαλία ΅ε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγρα΅΅α εξάσκησης και πρακτικής.
Εποικοδο΅ισ΅ός: Οπτικοποίηση, Υπερ΅έσα, Προγρα΅΅ατισ΅ένη διδασκαλία.
Συ΅περιφορισ΅ός:
Διδασκαλία ΅ε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Πρόγρα΅΅α εξάσκησης και πρακτικής,
Προγρα΅΅ατισ΅ένη διδασκαλία. Εποικοδο΅ισ΅ός: Οπτικοποίηση, Υπερ΅έσα.
Συ΅περιφορισ΅ός:
Διδασκαλία ΅ε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Υπερ΅έσα, Πρόγρα΅΅α εξάσκησης και
πρακτικής, Προγρα΅΅ατισ΅ένη διδασκαλία. Εποικοδο΅ισ΅ός: Οπτικοποίηση.
Συ΅περιφορισ΅ός:
Διδασκαλία ΅ε τη Βοήθεια Υπολογιστή, Υπερ΅έσα, Προγρά΅΅ατα εξάσκησης και
πρακτικής. Εποικοδο΅ισ΅ός: Οπτικοποίηση, Προγρα΅΅ατισ΅ένη Διδασκαλία.
Τα εκπαιδευτικά λογισμικά συμπεριφοριστικού τύπου είναι ακατάλληλα για την
προσχολική και την πρώτη σχολική ηλικία. (ΕΙΔ005)
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Έστω οι ακόλουθες έννοιες: Λογισ΅ικό ανοικτού τύπου, Λογισ΅ικό κλειστού τύπου,
Παρουσίαση Πληροφορίας, Οικοδό΅ηση γνώσης, Μετάδοση γνώσης, Υποστήριξη
διδασκαλίας, Υποστήριξη Μάθησης, Γνωστικό εργαλείο, Εποπτικό ΅έσο,
Διερευνητικό λογισ΅ικό, Λογισ΅ικό καθοδήγησης. Βρείτε τη ΅οναδική σωστή
απάντηση που τις αντιστοιχεί καλύτερα ΅ε τις παρακάτω κατηγορίες εκπαιδευτικού
λογισ΅ικού: Συ΅περιφοριστικά λογισ΅ικά, Εποικοδο΅ιστικά λογισ΅ικά.
(ΕΙΔ006)
Οι εφαρ΅ογές Υπερ΅έσων και Διαδικτύου ενέχουν διάφορα προβλή΅ατα. Στις
παρακάτω προτάσεις βρείτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση που αφορά σε αυτά τα
προβλή΅ατα: (ΕΙΔ007)
Στις μεταγνωστικές δραστηριότητες ενός εκπαιδευτικού σεναρίου είναι δυνατόν να
γίνει χρήση κατάλληλων εκπαιδευτικών λογισμικών τα οποία επιτρέπουν στους
μαθητές να εκφράσουν τους τρόπους με τους οποίους έχει δομηθεί η μάθησή τους
(π.χ. επεξεργασία κειμένου, λογισμικά εννοιολογικής χαρτογράφησης κλπ).
ΣΩΣΤΟ
ΛΑΘΟΣ
Οι εφαρ΅ογές πολυ΅έσων, αλληλεπιδραστικών πολυ΅έσων και υπερ΅έσων διακρίνονται
΅εταξύ τους ως προς τη δο΅ή και τις διάφορες λειτουργίες. Βρείτε τον ΅οναδικό
από τους παρακάτω πίνακες που κάνει σωστά αυτή τη διάκριση:
(ΕΙΔ009)
ΠΙΝΑΚΑΣ Α
ΠΙΝΑΚΑΣ Β
ΠΙΝΑΚΑΣ Γ
Έστω οι ακόλουθες εφαρ΅ογές: Λογισ΅ικό εννοιολογικής χαρτογράφησης, Μηχανή
αναζήτησης στο Διαδίκτυο, Ψηφιακή Εγκυκλοπαίδεια, Λογισ΅ικό προσο΅οίωσης.
Βρείτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση που τις αντιστοιχεί ΅ε τις ακόλουθες
διδακτικές στρατηγικές: Διερευνητική ΅άθηση, Ανακαλυπτική ΅άθηση, Εποπτική
διδασκαλία. (ΕΙΔ010)
Έστω οι ακόλουθες δραστηριότητες: κατανόηση λειτουργίας συστή΅ατος, διόρθωση
λαθών, ανίχνευση πρότερων γνώσεων, παρουσίαση πληροφορίας, αναζήτηση
πληροφορίας, αναπαράσταση πληροφορίας. Βρείτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση που
τις αντιστοιχεί ΅ονοσή΅αντα ΅ε τις ακόλουθες εφαρ΅ογές: Μηχανή αναζήτησης,
λογισ΅ικό καθοδήγησης, λογισ΅ικό προσο΅οίωσης, λογισ΅ικό οπτικοποίησης,
λογισ΅ικό εννοιολογικής χαρτογράφησης, περιβάλλον προγρα΅΅ατισ΅ού.
(ΕΙΔ012)
Έστω οι παρακάτω έννοιες της διδακτικής των επιστη΅ών: Ιδέες και
παραστάσεις των ΅αθητών, γνωστική σύγκρουση, κοινωνικογνωστική σύγκρουση,
εννοιολογική αλλαγή Βρείτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση που τις αντιστοιχεί
καλύτερα ΅ε ΅ια ή περισσότερες από τις ακόλουθες εφαρ΅ογές: Λογισ΅ικό
καθοδήγησης, λογισ΅ικό εννοιολογικής χαρτογράφησης, λογισ΅ικό προσο΅οίωσης,
λογισ΅ικό υποστήριξης συνεργατικής ΅άθησης. (EIΔ013)
Έστω οι παρακάτω κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισ΅ικού: Προσο΅οίωση,
εννοιολογική χαρτογράφηση, ΅οντελοποίηση, εξάσκηση και πρακτική, ηλεκτρονικό
βιβλίο, λογισ΅ικό πολυ΅έσων. Επιλέξτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση που
αντιστοιχεί τις ανωτέρω κατηγορίες ΅ε το Σύστη΅α καθοδήγησης και διδασκαλίας
και το Περιβάλλον διερευνητικής και ανακαλυπτικής ΅άθησης. (ΕΙΔ014)
Σύστη΅α
καθοδήγησης και διδασκαλίας (εξάσκηση και πρακτική, λογισ΅ικό πολυ΅έσων),
Περιβάλλον διερευνητικής και ανακαλυπτικής ΅άθησης (ηλεκτρονικό βιβλίο,
προσο΅οίωση, εννοιολογική χαρτογράφηση, ΅οντελοποίηση).
Σύστη΅α
καθοδήγησης και διδασκαλίας (εξάσκηση και πρακτική, εννοιολογική
χαρτογράφηση, ηλεκτρονικό βιβλίο, λογισ΅ικό πολυ΅έσων), Περιβάλλον
διερευνητικής και ανακαλυπτικής ΅άθησης (προσο΅οίωση, ΅οντελοποίηση).
Σύστη΅α
καθοδήγησης και διδασκαλίας (εξάσκηση και πρακτική, ηλεκτρονικό βιβλίο,
λογισ΅ικό πολυ΅έσων, ΅οντελοποίηση), Περιβάλλον διερευνητικής και
ανακαλυπτικής ΅άθησης (προσο΅οίωση, εννοιολογική χαρτογράφηση).
Σύστη΅α
καθοδήγησης και διδασκαλίας (εξάσκηση και πρακτική, ηλεκτρονικό βιβλίο,
λογισ΅ικό πολυ΅έσων), Περιβάλλον διερευνητικής και ανακαλυπτικής ΅άθησης (προσο΅οίωση,
εννοιολογική χαρτογράφηση, ΅οντελοποίηση).
Τα λογισ΅ικά εννοιολογικής χαρτογράφησης ΅πορούν να χρησι΅οποιηθούν στη
διδασκαλία και τη ΅άθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικει΅ένων: (Επιλέξτε
ένα ή περισσότερα γνωστικά αντικείμενα) (ΕΙΔ015)
Τα λογισ΅ικά οπτικοποίησης: (Επιλέξτε ένα ή περισσότερα χαρακτηριστικά)
(ΕΙΔ016)
Τα λογισ΅ικά προσο΅οίωσης: (Επιλέξτε ένα ή περισσότερα χαρακτηριστικά)
(ΕΙΔ017)
Τα λογισ΅ικά ΅οντελοποίησης: (Επιλέξτε ένα ή περισσότερα χαρακτηριστικά)
(ΕΙΔ018)
Με τον όρο «εκπαιδευτικό υπολογιστικό περιβάλλον» εννοού΅ε: (ΕΙΔ019)
Τις εφαρ΅ογές λογισ΅ικού (αλλά και υλικού) που χρησι΅οποιούνται για την
υπολογιστική υποστήριξη της διδασκαλίας και της ΅άθησης. Οι εφαρ΅ογές αυτές
έχουν ΅ορφή ειδικού λογισ΅ικού ΅ε σαφή ΅αθησιακό και διδακτικό σκοπό, π.χ.
σε ΅ορφή CD-ROM, δικτυακού τόπου, εφαρ΅ογών ρο΅ποτικής, κλπ.
Το λογισ΅ικό γενικής χρήσης, π.χ. λογισ΅ικό επεξεργασίας εικόνων,
κει΅ενογράφος, λογιστικό φύλλο, βάσεις δεδο΅ένων, κλπ. που χρησι΅οποιείται
για την ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων σε διάφορα γνωστικά αντικεί΅ενα.
Και τα δύο προηγού΅ενα.
Το εκπαιδευτικό λογισ΅ικό αφορά (ΕΙΔ020)
στην υπολογιστική υποστήριξη της διδασκαλίας
στην υπολογιστική υποστήριξη της ΅άθησης
στην υπολογιστική υποστήριξη της διδασκαλίας και στην υπολογιστική
υποστήριξη της ΅άθησης.
Επιλέξτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση. (ΕΙΔ021)
Τα λογισ΅ικά συ΅περιφοριστικού τύπου εστιάζουν κυρίως το ενδιαφέρον τους
στο δάσκαλο και στη ΅ετάδοση της γνώσης, τα λογισ΅ικά εποικοδο΅ιστικού τύπου
εστιάζουν κυρίως το ενδιαφέρον τους στο ΅αθητή και στην οικοδό΅ηση της
γνώσης και τα λογισ΅ικά κοινωνικοπολιτισ΅ικού τύπου εστιάζουν κυρίως το
ενδιαφέρον τους στις αλληλεπιδράσεις ανά΅εσα σε δάσκαλο και ΅αθητή.
Τα λογισ΅ικά συ΅περιφοριστικού τύπου εστιάζουν κυρίως το ενδιαφέρον τους
στο ΅αθητή και στην οικοδό΅ηση της γνώσης, τα λογισ΅ικά εποικοδο΅ιστικού
τύπου εστιάζουν κυρίως το ενδιαφέρον τους στο δάσκαλο και στη ΅ετάδοση της
γνώσης και τα λογισ΅ικά κοινωνικοπολιτισ΅ικού τύπου εστιάζουν κυρίως το
ενδιαφέρον τους στις αλληλεπιδράσεις ανά΅εσα σε δάσκαλο και ΅αθητή.
Τα λογισ΅ικά συ΅περιφοριστικού τύπου εστιάζουν κυρίως το ενδιαφέρον τους
στο δάσκαλο και στη ΅ετάδοση της γνώσης, τα λογισ΅ικά εποικοδο΅ιστικού τύπου
εστιάζουν κυρίως το ενδιαφέρον τους στις αλληλεπιδράσεις ανά΅εσα σε δάσκαλο
και ΅αθητή και τα λογισ΅ικά κοινωνικοπολιτισ΅ικού τύπου εστιάζουν κυρίως το
ενδιαφέρον τους στο ΅αθητή και στην οικοδό΅ηση της γνώσης.
Επιλέξτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση. (ΕΙΔ022)
Τα λογισ΅ικά «κλειστού» τύπου δίνουν έ΅φαση στην παρουσίαση της
πληροφορίας συνήθως ΅ε τη ΅ορφή ηλεκτρονικών βιβλίων και στην αξιολόγηση των
γνώσεων συνήθως ΅ε τη ΅ορφή δραστηριοτήτων εξάσκησης και πρακτικής. Τα
λογισ΅ικά «ανοικτού» τύπου προσφέρουν συνήθως ένα πλούσιο περιβάλλον
αλληλεπίδρασης του ΅αθητή ΅ε αντικεί΅ενα και έννοιες επιτρέποντάς του να
αναπτύξει γνώσεις και δεξιότητες υψηλού επιπέδου
Τα λογισ΅ικά «ανοικτού» τύπου δίνουν έ΅φαση στην παρουσίαση της
πληροφορίας συνήθως ΅ε τη ΅ορφή ηλεκτρονικών βιβλίων και στην αξιολόγηση των
γνώσεων συνήθως ΅ε τη ΅ορφή δραστηριοτήτων εξάσκησης και πρακτικής. Τα
λογισ΅ικά «κλειστού» τύπου προσφέρουν συνήθως ένα πλούσιο περιβάλλον
αλληλεπίδρασης του ΅αθητή ΅ε αντικεί΅ενα και έννοιες επιτρέποντάς του να
αναπτύξει γνώσεις και δεξιότητες υψηλού επιπέδου.
Τίποτα από τα παραπάνω.
Επιλέξτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση. (ΕΙΔ023)
Γνωστικά εργαλεία (cognitive tools) ή νοητικά εργαλεία (mind tools)
θεωρούνται τα υπολογιστικά εργαλεία που χρησι΅οποιούνται ως εργαλεία
παραγωγικότητας, ως εργαλεία δηλαδή που επιτρέπουν στους χρήστες να
διεξάγουν γρηγορότερα ή αποτελεσ΅ατικότερα ποικίλες ενέργειες και
δραστηριότητες. Στο πλαίσιο αυτό αντικαθιστούν παραδοσιακά εργαλεία που δεν
βασίζονται σε υπολογιστές.
Γνωστικά εργαλεία (cognitive tools) ή νοητικά εργαλεία (mind tools)
θεωρούνται τα υπολογιστικά εργαλεία που εν δυνά΅ει επεκτείνουν ή / και
ενισχύουν τις γνωστικές δεξιότητες των ΅αθητών. Τα εργαλεία χρησι΅οποιούνται
αφενός στο πλαίσιο επι΅έρους γνωστικών αντικει΅ένων αφετέρου ΅ε εγκάρσιο
τρόπο ανά΅εσα σε διάφορα γνωστικά αντικεί΅ενα και σχετίζονται ΅ε την
ανάπτυξη γνωστικών δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου.
Επιλέξτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση. (ΕΙΔ024)
Τα γνωστικά εργαλεία (cognitive tools) ή νοητικά εργαλεία (mind tools)
επιτρέπουν την ικανότητα επίλυσης προβλη΅άτων, την ανάπτυξη της κριτικής
σκέψης, την ικανότητα διερεύνησης και αναζήτησης πληροφοριών σε ένα ευρύ
φάσ΅α δεδο΅ένων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων λήψης απόφασης, τη δυνατότητα
αναδιοργάνωσης των υπαρχουσών γνώσεων.
Τα γνωστικά εργαλεία (cognitive tools) ή νοητικά εργαλεία (mind tools)
επιτρέπουν τη δυνατότητα ΅οντελοποίησης φαινο΅ένων και καταστάσεων των
πραγ΅ατικού κόσ΅ου, την ικανότητα συνεργασίας και από κοινού προσέγγισης και
επίλυσης προβλη΅άτων, τη διεπιστη΅ονική προσέγγιση της γνώσης, την
ικανότητα γνωστικής επίγνωσης, την ανάπτυξη δεξιοτήτων ΅εταφοράς γνώσεων από
ένα πλαίσιο σε ένα άλλο, την ικανότητα ΅άθησης για τους τρόπους ΅ε τους
οποίους ΅αθαίνου΅ε (΅εταγνώση).
και τα δύο προηγού΅ενα.
Το εκπαιδευτικό λογισ΅ικό ΅πορεί να υποστηρίξει (ΕΙΔ025)
τη ΅ετάδοση των γνώσεων
την οικοδό΅ηση των γνώσεων
τη ΅ετάδοση των γνώσεων και την οικοδό΅ηση των γνώσεων.
Τα εκπαιδευτικά λογισ΅ικά ΅πορούν να υποστηρίξουν (ΕΙΔ026)
την εποπτική διδασκαλία
τη ΅άθηση επι΅έρους γνωστικών αντικει΅ένων
ανάπτυξη δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου.
όλα τα παραπάνω.
Τα εκπαιδευτικά λογισ΅ικά ΅πορούν να υποστηρίξουν (ΕΙΔ027)
δασκαλοκεντρική προσέγγιση
΅αθητοκεντρική προσέγγιση
συνεργατική προσέγγιση
όλα τα παραπάνω.
Επιλέξτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση. (ΕΙΔ028)
Τα συστή΅ατα καθοδηγού΅ενης διδασκαλίας σχετίζονται ΅ε τον συ΅περιφορισ΅ό,
τα περιβάλλοντα ΅άθησης ΅έσω ανακάλυψης και διερεύνησης σχετίζονται ΅ε τον
εποικοδο΅ισ΅ό και τα συστή΅ατα επικοινωνίας και συνεργασίας σχετίζονται ΅ε
τις κοινωνικοπολιτισ΅ικές προσεγγίσεις.
Τα συστή΅ατα καθοδηγού΅ενης διδασκαλίας σχετίζονται ΅ε τον εποικοδο΅ισ΅ό,
τα περιβάλλοντα ΅άθησης ΅έσω ανακάλυψης και διερεύνησης σχετίζονται ΅ε τον
συ΅περιφορισ΅ό και τα συστή΅ατα επικοινωνίας και συνεργασίας σχετίζονται ΅ε
τις κοινωνικοπολιτισ΅ικές προσεγγίσεις.
Τα συστή΅ατα καθοδηγού΅ενης διδασκαλίας σχετίζονται ΅ε τον συ΅περιφορισ΅ό,
τα περιβάλλοντα ΅άθησης ΅έσω ανακάλυψης και διερεύνησης σχετίζονται ΅ε τις
κοινωνικοπολιτισ΅ικές προσεγγίσεις και τα συστή΅ατα επικοινωνίας και
συνεργασίας σχετίζονται ΅ε τον εποικοδο΅ισ΅ό.
Επιλέξτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση. (ΕΙΔ029)
Τα λογισ΅ικά γενικής χρήσης (όπως είναι τα βασικά εργαλεία πληροφορικής,
δηλαδή οι επεξεργαστές κει΅ένου, τα λογιστικά φύλλα, οι βάσεις δεδο΅ένων και
το διαδίκτυο) χρησι΅οποιούνται για τη διδασκαλία των επι΅έρους γνωστικών
αντικει΅ένων (π.χ. γλώσσα, ΅αθη΅ατικά, κλπ.)
Τα λογισ΅ικά γενικής χρήσης (όπως είναι τα βασικά εργαλεία πληροφορικής,
δηλαδή οι επεξεργαστές κει΅ένου, τα λογιστικά φύλλα, οι βάσεις δεδο΅ένων και
το διαδίκτυο) χρησι΅οποιούνται για την ανάπτυξη δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου
(π.χ. ανάπτυξη κριτικής σκέψης, ικανότητα επίλυσης προβλη΅άτων, κλπ.)
όλα τα παραπάνω.
Επιλέξτε τη ΅οναδική λάθος απάντηση. (ΕΙΔ030)
Η επεξεργασία κει΅ένου χρησι΅οποιείται για την επεξεργασία, αναπαράσταση
και επικοινωνία πληροφοριών γραπτού και προφορικού λόγου.
Η επεξεργασία κει΅ένου παίζει ση΅αντικό ρόλο στην οργάνωση των ιδεών και
των επιχειρη΅άτων.
Η επεξεργασία κει΅ένου συνιστά ΅ία νέα ΅έθοδο γραφής, ποιοτικά διαφορετική
από τη γραφή ΅ου γίνεται ΅ε ΅ολύβι και χαρτί.
Η επεξεργασία κει΅ένου χρησι΅οποιείται σε όλα τα γνωστικά αντικεί΅ενα ως
γνωστικό εργαλείο.
Επιλέξτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση. (ΕΙΔ031)
Η επεξεργασία κει΅ένου ΅πορεί να χρησι΅οποιηθεί για την ανάπτυξη βασικών
γνώσεων και δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής.
Η επεξεργασία κει΅ένου ΅πορεί να χρησι΅οποιηθεί για τη δη΅ιουργία
πολυτροπικών εγγράφων (κεί΅ενα, εικόνες, ήχοι, βίντεο).
όλα τα παραπάνω.
Επιλέξτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση. (ΕΙΔ032)
Το λογισ΅ικό παρουσίασης χρησι΅οποιείται για την επεξεργασία, αναπαράσταση
και επικοινωνία πολυτροπικών πληροφοριών (κεί΅ενο, εικόνα, ήχος, βίντεο).
Το λογισ΅ικό παρουσίασης ΅πορεί να χρησι΅οποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως
εποπτικό ΅έσο.
Το λογισ΅ικό παρουσίασης ΅πορεί να χρησι΅οποιηθεί από τους ΅αθητές για την
οργάνωση πληροφοριών και την οικοδό΅ηση γνώσεων.
Τα δύο πρώτα.
Τα τρία πρώτα
Επιλέξτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση. (ΕΙΔ033)
Το λογισ΅ικό παρουσίασης ΅πορεί να χρησι΅οποιηθεί από το δάσκαλο ή και
τους ΅αθητές για τη δη΅ιουργία πολυτροπικών εγγράφων (κεί΅ενα, εικόνες,
ήχοι, βίντεο) και παρουσιάσεων ΅ε ΅ορφή πολυ΅έσου ή υπερ΅έσου.
Το λογισ΅ικό παρουσίασης ΅πορεί να χρησι΅οποιηθεί από τους ΅αθητές ως
γνωστικό εργαλείο για την ανάπτυξη ικανοτήτων διαχείρισης έργου, οργάνωσης,
σχεδιασ΅ού και παρουσίασης.
όλα τα παραπάνω.
Επιλέξτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση. (ΕΙΔ034)
Το λογιστικό φύλλο ΅πορεί να χρησι΅οποιηθεί για την επεξεργασία,
αναπαράσταση και επικοινωνία αριθ΅ητικών (ή γενικότερα ποσοτικών) δεδο΅ένων.
Μπορεί επίσης να χρησι΅οποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ή τους ΅αθητές για τη ΅οντελοποίηση
δεδο΅ένων.
Το λογιστικό φύλλο ΅πορεί να χρησι΅οποιηθεί για την ανάπτυξη δεξιοτήτων
επικοινωνίας και συνεργασίας.
όλα τα παραπάνω.
Επιλέξτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση. (ΕΙΔ035)
Το λογιστικό φύλλο ΅πορεί να χρησι΅οποιηθεί για την ποσοτική ΅οντελοποίηση.
Το λογιστικό φύλλο ΅πορεί να χρησι΅οποιηθεί για τη λήψη αποφάσεων.
Το λογιστικό φύλλο ΅πορεί να χρησι΅οποιηθεί από τους ΅αθητές ως γνωστικό
εργαλείο για την αναπαράσταση, διερεύνηση και ανάλυση ποσοτικών
δεδο΅ένων.
Όλα τα παραπάνω.
Επιλέξτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση. (ΕΙΔ036)
Το λογισ΅ικό ζωγραφικής χρησι΅οποιείται για την επεξεργασία, αναπαράσταση
και επικοινωνία εικόνων και οπτικών γενικότερα αναπαραστάσεων.
Το λογισ΅ικό ζωγραφικής ΅πορεί να χρησι΅οποιηθεί από τους ΅αθητές για την
ανάπτυξη της αισθητικής έκφρασης και της δη΅ιουργικότητας.
Το λογισ΅ικό ζωγραφικής ΅πορεί να χρησι΅οποιηθεί ως εργαλείο επικοινωνίας,
κοινωνικής αλληλεπίδρασης και συνεργασίας.
Τα δύο πρώτα
Όλα τα παραπάνω.
Επιλέξτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση. (ΕΙΔ037)
Μια εκπαιδευτική πύλη χρησι΅οποιείται για την πρόσβαση σε βάσεις δεδο΅ένων
΅ε πληροφοριακό ή ΅αθησιακό υλικό.
Η δο΅ή ΅ιας εκπαιδευτικής πύλης είναι συχνά ιεραρχική ΅ε πληροφορίες που
είναι ταξινο΅η΅ένες σε λογικές κατηγορίες και υποκατηγορίες ΅ε βάση το
περιεχό΅ενο.
Όλα τα παραπάνω.
Επιλέξτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση. (ΕΙΔ038)
Μια ΅ηχανή αναζήτησης χρησι΅οποιείται για την πρόσβαση σε βάσεις δεδο΅ένων
΅ε πληροφοριακό υλικό στο διαδίκτυο.
Μια ΅ηχανή αναζήτησης ΅πορεί να χρησι΅οποιηθεί ως γνωστικό εργαλείο που
επιτρέπει σύνθετου τύπου αναζητήσεις ΅ε βάση συγκεκρι΅ένα κριτήρια.
Μια ΅ηχανή αναζήτησης ΅πορεί να χρησι΅οποιηθεί ως εργαλείο επικοινωνίας,
κοινωνικής αλληλεπίδρασης και συνεργασίας.
Τα δύο πρώτα.
Όλα τα παραπάνω.
Επιλέξτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση. (ΕΙΔ039)
Οι βάσεις δεδο΅ένων χρησι΅οποιούνται για την οργάνωση, διαχείριση και
πρόσκτηση πληροφοριών.
Οι βάσεις δεδο΅ένων ΅πορεί να χρησι΅οποιηθούν ως γνωστικό εργαλείο που
επιτρέπει την ανάπτυξη δεξιοτήτων κατηγοριοποίησης και ταξινό΅ησης καθώς και
σύνθετου τύπου αναζητήσεις ΅ε βάση συγκεκρι΅ένα κριτήρια.
Όλα τα παραπάνω.
Επιλέξτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση. Η στάση των εν ενεργεία
εκπαιδευτικών σχετικά ΅ε τις ΤΠΕ εξαρτάται από: (ΕΙΔ040)
το φόβο και την επιφυλακτικότητα για τη χρήση υπολογιστών και εργαλείων
ΤΠΕ.
την αυτοεκτί΅ηση και την ε΅πιστοσύνη στις ικανότητες χρήσης ΤΠΕ.
στις αντιλήψεις σχετικά ΅ε την αξία και την χρησι΅ότητα των ΤΠΕ στην
εκπαίδευση.
την υλικοτεχνική υποδο΅ή που διαθέτει το σχολείο.
Τα τρία πρώτα.
Όλα τα παραπάνω.
Έστω τα ακόλουθα τρία ΅οντέλα ένταξης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των
Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση: τεχνοκεντρικό ΅οντέλο, πραγ΅ατολογικό ΅οντέλο,
ολοκληρω΅ένο ή ολιστικό ΅οντέλο. Βρείτε τη ΅οναδική σωστή απάντηση που
αντιστοιχεί τα ΅οντέλα αυτά ΅ε τις ακόλουθες ο΅άδες εκπαιδευτικών: α) όλοι οι
εκπαιδευτικοί, β) οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής. (ΕΙΔ041)
Τεχνοκεντρικό
΅οντέλο - Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς Πραγ΅ατολογικό ΅οντέλο -
Αφορά τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής Ολοκληρω΅ένο ΅οντέλο - Αφορά
όλους τους εκπαιδευτικούς
Τεχνοκεντρικό
΅οντέλο - Αφορά τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής Πραγ΅ατολογικό ΅οντέλο
- Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς Ολοκληρω΅ένο ΅οντέλο - Αφορά όλους
τους εκπαιδευτικούς
Τεχνοκεντρικό
΅οντέλο - Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς Πραγ΅ατολογικό ΅οντέλο -
Αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς Ολοκληρω΅ένο ΅οντέλο - Αφορά τους
εκπαιδευτικούς πληροφορικής
Τεχνοκεντρικό
΅οντέλο - Αφορά τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής Πραγ΅ατολογικό ΅οντέλο
- Αφορά τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής Ολοκληρω΅ένο ΅οντέλο - Αφορά
όλους τους εκπαιδευτικούς
Οι ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες ΅πορούν να χρησι΅οποιηθούν στη διδασκαλία και τη ΅άθηση
των ακόλουθων γνωστικών αντικει΅ένων: (ΕΙΔ042)
Οι διαδικτυακοί τόποι ΅πορούν να χρησι΅οποιηθούν στη διδασκαλία και τη ΅άθηση
των ακόλουθων γνωστικών αντικει΅ένων: (ΕΙΔ043)
Οι βάσεις δεδο΅ένων ΅πορούν να χρησι΅οποιηθούν στη διδασκαλία και τη ΅άθηση
των ακόλουθων γνωστικών αντικει΅ένων: (ΕΙΔ044)
Τα λογισ΅ικά παρουσίασης ΅πορούν να χρησι΅οποιηθούν στη διδασκαλία και τη ΅άθηση
των ακόλουθων γνωστικών αντικει΅ένων: (ΕΙΔ045)
Τα λογισ΅ικά «κλειστού τύπου» ΅πορούν να χρησι΅οποιηθούν στη διδασκαλία και τη
΅άθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικει΅ένων: (ΕΙΔ046)
Τα λογισ΅ικά «ανοικτού τύπου» ΅πορούν να χρησι΅οποιηθούν στη διδασκαλία και τη
΅άθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικει΅ένων: (ΕΙΔ047)
Οι ψηφιακές θε΅ατικές εγκυκλοπαίδειες ΅πορούν να χρησι΅οποιηθούν στη
διδασκαλία και τη ΅άθηση των ακόλουθων γνωστικών αντικει΅ένων: (ΕΙΔ048)
Τα λογισ΅ικά οπτικοποίησης ΅πορούν να χρησι΅οποιηθούν στη διδασκαλία και τη ΅άθηση
των ακόλουθων γνωστικών αντικει΅ένων: (ΕΙΔ049)
Τα λογισ΅ικά προσο΅οίωσης ΅πορούν να χρησι΅οποιηθούν στη διδασκαλία και τη ΅άθηση
των ακόλουθων γνωστικών αντικει΅ένων: (ΕΙΔ050)