404

Η σελίδα δε βρέθηκε.

Δαπάνες Super Market…

Πρόσφατα πρόσεξα αυτές τις καταπληκτικές εφαρμογές που έχουν online οι τράπεζες και σου δείχνουν όλες τις δαπάνες που έκανες χωρισμένες σε κατηγορίες. Να δεις, ας πούμε, πως ξοδεύεις πολλά σε πεντικιούρ και να πεις “α, το παράκανα, ας στραβώσει και κανά νύχι…”

Αυτό που πρόσεξα ωστόσο ήταν πως οι ιατροφαρμακευτικές δαπάνες ήταν υψηλότερες από τις δαπάνες για σούπερ μάρκετ! Πράγματι φέτος ειδικά έχω επισκεφθεί πάνω από 6 διαφορετικές ειδικότητες γιατρών, κάτι κάποια φάρμακα που παίρνω καθημερινά, κάτι εξετάσεις κλπ. και, όντως πρέπει να ξόδεψα πολλά στην κατηγορία αυτή χωρίς να το πολυκαταλάβω. Αυτό είναι το ένα θέμα… (περισσότερα…)

And the oscar goes to …

Πρωί πρωί άνοιξα το email του σχολείου. Με μια πλάγια – διαγώνια – ματιά τσέκαρα τα χρήσιμα, διέγραψα τα ολοφάνερα spam και έμεινα μετέωρος σε 5 μηνύματα. Όλα αφορούσαν στην προκήρυξη μαθητικών διαγωνισμών στα μαθηματικά, στις φυσικές επιστήμες, στη λογοτεχνία, στη δημιουργία αφίσας και σε έναν διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής.

Δεν ήταν η πρώτη φορά που έπρεπε να επιλέξω ποια μηνύματα θα διάλεγα για εκτύπωση και ενημέρωση των συναδέλφων. Ήταν η πρώτη φορά που αναρωτήθηκα αν άξιζαν τον γραφίτη τους αυτά τα πέντε μηνύματα.

Σε γενικές γραμμές είμαι ορθολογιστής. Επομένως σκέφτηκα αναλόγως. Το σχολείο είναι εκπαιδευτικός οργανισμός, άρα εφόσον υπάρχει παιδαγωγικό ενδιαφέρον τότε να πατήσω το κουμπί print.

Και τώρα ήρθαν τα δύσκολα… Ποιο είναι το παιδαγωγικό ενδιαφέρον σε έναν μαθητικό διαγωνισμό; Ποιοι εμπλέκονται και με ποιον τρόπο; Σε τι θα ωφεληθεί το σχολείο  και τα παιδιά; (περισσότερα…)

Το ψηφιακό σχολείο έχει γίνει ανέκδοτο

Της Μάρνυς Παπαματθαίου, “ΤΑ ΝΕΑ”, Φύλλο Πέμπτης 21 Σεπτεμβρίου 2017

Στην Ελλάδα έχουμε μάθει να κινούμαστε με βάση τον … πατριωτισμό μας. Με το υπουργείο Παιδείας μπροστά στην ανακοίνωση νέου εθνικού συστήματος επιμόρφωσης, πολλοί εκπαιδευτικοί στα σχολεία δηλώνουν σήμερα ότι τα τελευταία χρόνια απλά «αλληλοεπιμορφώνονται». «Η τελευταία φορά που επιμορφώθηκα επαρκώς στο αντικείμενό μου ήταν το 1998» λέει χαρακτηριστικό ο διευθυντής του 390υ Λυκείου της περιοχής Άνω Κυψέλης Δημήτρης Αργύρης. «Τα τελευταία χρόνια σε σημαντικά θέματα της καθημερινότητάς μας καθένας πορεύεται μόνος του. Τα κινητά τηλέφωνα των μαθητών μας είναι πιο εξελιγμένα από τα εργαστήρια πληροφορικής των σχολείων», συνεχίζει χαρακτηριστικά.  (περισσότερα…)

Φίλα το βάτραχό σου … [ή “Πριγκίπισσες και βασιλόπουλα”]

Με αφορμή την μεγάλη κουβέντα που άνοιξε εξαιτίας μιας αναφοράς του πορίσματος του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, το οποίο ανέφερε πως «Το παιδί καθενός είναι μοναδικό και ξεχωριστό για τον ίδιο. Ωστόσο, είναι ένα παιδί ανθρώπων όπως κάθε παιδί ανθρώπων: Διαφορετικό αλλά ίσο, και όχι πριγκίπισσα ή βασιλόπουλο.» αποφάσισα να γράψω μερικές σκέψεις μου.

Παρακάμπτω την προσπάθεια παραπληροφόρησης ορισμένων Μ.Μ.Ε. και επικεντρώνομαι στην ουσία. Γιατί αυτή η διατύπωση; Είναι αντιπαιδαγωγικό να προσφωνεί κάποιος με αυτό τον τρόπο τα παιδιά του; Τα κάνει κακό; Τι θα έπρεπε να κάνει ένας γονιός τελοσπάντων; (περισσότερα…)

Δραστηριότητες εξοικείωσης με τη ρομποτική και τον προγραμματισμό με το ρομποτάκι Thymio

Του Νίκου Δαπόντε, Φυσικού

Εισαγωγικό σημείωμα

Πληροφορήθηκα, τυχαία, την ύπαρξη του εκπαιδευτικού ρομπότ Thymio ii από τον επίσημο δικτυακό τόπο https://www.thymio.org/.  Το “Thymio Project” γεννήθηκε στην Ελβετία σε ένα εργαστήριο της “Πολυτεχνικής Σχολής της Λωζάννης” πριν μερικά χρόνια (2008) και σήμερα (2016) υποστηρίζεται με ποικίλους τρόπους από διάφορους οργανισμούς και ιδρύματα ως ένα ρομπότ κατάλληλο για την λεγόμενη «εκπαιδευτική ρομποτική». (περισσότερα…)