Α/Α
|
Περιγραφή άσκησης
- κειμένου - επιμέρους στόχοι
|
1η |
akshsh1.htm |
|
Ερωτήσεις για τις παραγράφους και την κατανόηση του κειμένου (8 ερωτήσεις).
Τα παιδιά πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα σε 3 ή 4 πιθανές απαντήσεις.
Πατώντας το κουμπί "ΒΟΗΘΕΙΑ" μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση στο
κείμενο για να ελέγξουν τις απαντήσεις τους. |
2η |
akshsh2.htm |
|
Τα παιδιά πρέπει να βάλουν στη σειρά μία παράγραφο του κειμένου.
Στόχος της άσκησης είναι να ασκηθούν τα παιδιά στην ανασύνθεση μιας
παραγράφου που έχει χωριστεί στα σημεία όπου υπάρχουν σημεία στίξης
(τελείες, κόμματα) ή δευτερεύουσες προτάσεις. Κάθε φορά εμφανίζονται
4 κομμάτια από τα οποία ένα είναι το σωστό. Πατώντας "Λύση" εμφανίζεται
η παράγραφος. |
3η |
akshsh3.htm |
|
Τα παιδιά πληκτρολογούν μία μία τις λέξεις μιας παραγράφου του
κειμένου.
Κάποιες λέξεις είναι ήδη συμπληρωμένες.
Οι λέξεις που λείπουν είναι κυρίως επίθετα.
Αυτό που θέλουμε είναι να βρουν τα παιδιά τρόπους για να συνθέσουν
την παράγραφο αξιοποιώντας είτε όσα έχουν ακούσει και διαβάσει κατά
την επεξεργασία του κειμένου είτε βάζοντας λέξεις που θεωρούν πως
ταιριάζουν περισσότερο με τα συμφραζόμενα. |
4η |
akshsh4.htm |
|
Άσκηση περίληψης.
Ζητάμε από τα παιδιά να βάλουν την περίληψη του κειμένου σε μια
λογική (νοηματική και χρονολογική) σειρά. Καλό είναι να προηγηθεί άσκηση με τους
πλαγιότιτλους των παραγράφων.
Μπορούν να συμβουλευθούν το κείμενο πατώντας
το κουμπί "Κείμενο". |
5η |
akshsh5.htm |
|
Τα παιδιά πρέπει να επιλέξουν από 2
ταιριαστά επίθετα για κάθε ουσιαστικό που εμφανίζεται.
Η άσκηση σχετίζεται με την κατανόηση του κειμένου.
Παράλληλα αποτελεί την εισαγωγή σε
γραμματικές ασκήσεις για τα επίθετα. |
Α/Α
|
Περιγραφή
ασκήσεων γραμματικής - συντακτικού
|
Αρχική |
grammar.htm |
|
Λίστα των ασκήσεων |
1η |
grammar1.htm
- Βρείτε τα επίθετα |
|
Τα παιδιά πρέπει να βρουν τα επίθετα μιας
παραγράφου κάνοντας κλικ επάνω τους. Υπάρχει βοηθητικό κείμενο. |
2η |
grammar2.htm
- Τα γένη των επιθέτων |
|
Άσκηση πολλαπλής επιλογής
Τα παιδιά καλούνται να επιλέξουν το γένος
διαφόρων επιθέτων που εμφανίζονται στην οθόνη. Υπάρχει βοηθητικό
κείμενο. |
3η |
grammar3.htm
- Ορθογραφία επιθέτων σε -ινος, -νη, -ινο και -ινός, -ινή, -ινό. |
|
Τα παιδιά πρέπει να κάνουν κλικ στα σημεία
όπου τα επίθετα γράφονται λανθασμένα και να πληκτρολογήσουν τη σωστή
γραφή. Δίνεται βοηθητικό κείμενο με τις εξαιρέσεις. |
4η |
grammar4.htm
- Ταίριαξε τα ουσιαστικά με τα επίθετα |
|
Άσκηση αντιστοίχισης
Τα παιδιά αντιστοιχίζουν ουσιαστικά με
επίθετα. Προσέχουν το γένος, τον αριθμό και την πτώση. Μετά
συνθέτουν ένα περιγραφικό κείμενο (περιγραφή της αυλής του σχολείου
της Αστραδενής). |
5η |
grammar5.htm
- Υποκείμενο και αντικείμενο σε μια πρόταση |
|
Οι μαθητές κάνοντας αφήνοντας το δείκτη του
ποντικιού πάνω στα υποκείμενα και τα αντικείμενα προτάσεων.
Χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με επεξηγήσεις από τον εκπαιδευτικό για
τη σημασία του υποκειμένου και αντικειμένου του ρήματος σε μια
πρόταση. |
6η |
grammar6.htm
- Βρες το αντικείμενο στις προτάσεις |
|
Τα παιδιά πρέπει να εντοπίσουν το
αντικείμενο σε προτάσεις κάνοντας κλικ στις λέξεις. Δίνεται
βοηθητικό κείμενο και επεξηγήσεις για κάθε περίπτωση. |
8η |
grammar8.htm - Σταυρόλεξο |
|
Τα παιδιά καλούνται να λύσουν ένα σταυρόλεξο
σχετικό με το κείμενο. |