Α/Α
|
Περιγραφή άσκησης
- κειμένου
|
1η |
akshsh1.htm |
|
Ερωτήσεις για τις παραγράφους και ερωτήσεις κατανόησης του κειμένου (10 ερωτήσεις).
Τα παιδιά πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα σε 3 ή 4 πιθανές απαντήσεις.
Σε περίπτωση λανθασμένης απάντησης δίνεται το σημείο του κειμένου
που περιέχει τη σωστή απάντηση.
Μπορούμε να διαγνώσουμε επίπεδα δυσκολίας στην κατανόηση κειμένου
ανάλογα με την επιλογή της απάντησης. |
2η |
akshsh2.htm |
|
Τα παιδιά πρέπει να βάλουν στη σειρά μία παράγραφο του κειμένου.
Στόχος της άσκησης είναι να ασκηθούν τα παιδιά στην ανασύνθεση μιας
παραγράφου που έχει χωριστεί στα σημεία όπου υπάρχουν σημεία στίξης
(τελείες, κόμματα) ή δευτερεύουσες προτάσεις. Κάθε φορά εμφανίζονται
4 κομμάτια από τα οποία ένα είναι το σωστό. Πατώντας "Λύση" εμφανίζεται
η παράγραφος. |
3η |
akshsh3.htm |
|
Τα παιδιά πρέπει να επιλέξουν από 2
ταιριαστά επίθετα για κάθε ουσιαστικό που εμφανίζεται. Η άσκηση
σχετίζεται με την κατανόηση του κειμένου |
4η |
akshsh4.htm |
|
Από μία παράγραφο του κειμένου λείπουν όλα τα
επίθετα.
Ζητάμε από τα παιδιά να επιλέξουν το κατάλληλο επίθετο κάθε φορά. |
5η |
akshsh5.htm |
|
Από μία παράγραφο του κειμένου λείπουν όλα
τα ρήματα.
Ζητάμε από τα παιδιά να πληκτρολογήσουν το κάθε ρήμα στη θέση του.
Τα παιδιά μπορούν να βάλουν και άλλα ρήματα (συνώνυμα) αρκεί να μην
αλλάζει το νόημα της κάθε πρότασης.
Με την άσκηση αυτή βοηθούμε τα παιδιά να κατανοήσουν (με έμμεσο
τρόπο) πόσο σημαντικά είναι τα ρήματα σε μία πρόταση. Η παράγραφος,
απογυμνωμένη από ρήματα, δεν έχει καθόλου νόημα. |
6η |
akshsh6.htm |
|
Τα παιδιά πληκτρολογούν μία μία τις λέξεις μιας παραγράφου του
κειμένου.
Κάποιες λέξεις είναι ήδη συμπληρωμένες.
Οι λέξεις που λείπουν είναι τα άρθρα, μόρια, σύνδεσμοι, αδύνατοι
τύποι αντωνυμιών κλπ (κατανοούν έτσι τη χρησιμότητά τους στο λόγο).
Αυτό που θέλουμε είναι να βρουν τρόπους για να φτιάξουν την
παράγραφο μαντεύοντας τις λέξεις που την αποτελούν. |
7η |
akshsh7.htm |
|
Άσκηση περίληψης.
Ζητάμε από τα παιδιά να βάλουν την περίληψη του κειμένου σε μια
λογική (νοηματική) σειρά. Καλό είναι να προηγηθεί άσκηση με τους
πλαγιότιτλους των παραγράφων.
Μπορούν να συμβουλευθούν το κείμενο πατώντας
το κουμπί "Κείμενο". |
Α/Α
|
Περιγραφή άσκησης
- γραμματικής & συντακτικού
|
Αρχική |
grammar.htm |
|
Λίστα των ασκήσεων |
1η |
grammar1.htm
- Συνώνυμα: το ρήμα "μαρτυρώ" |
|
Άσκηση αντιστοίχησης.
Τα παιδιά ταιριάζουν συνώνυμα ρήματα του
"μαρτυρώ" με αντίστοιχες προτάσεις |
2η |
grammar2.htm
- Σχήματα λόγου: Κυριολεξία - Μεταφορά |
|
Άσκηση πολλαπλής επιλογής
Εμφανίζονται κυριολεκτικές και μεταφορικές
εκφράσεις. Τα παιδιά καλούνται να επιλέξουν. |
3η |
grammar3.htm
- Δευτερεύουσες προτάσεις με το "καθώς" και το "αντί" |
|
Τα παιδιά πρέπει να κάνουν κλικ στα σημεία
όπου μπαίνει κόμμα. |
4η |
grammar4.htm
- Είδη
προτάσεων. Ερωτηματικές - Καταφατικές - Αρνητικές |
|
Άσκηση πολλαπλής επιλογής
Επιλογή του είδους της πρότασης που
εμφανίζεται. |
5η |
grammar5.htm
- Οικογένειες λέξεων |
|
Άσκηση πολλών επιλογών
Οι μαθητές πρέπει να τσεκάρουν όσες λέξεις
ανήκουν στην ίδια οικογένεια λέξεων. |
6η |
grammar6.htm
- Λέξεις που γράφονται με -λ και -λλ |
|
Εμφανίζεται μια σειρά λέξεων. Τα παιδιά
πρέπει να εντοπίσουν τις λέξεις που γράφονται με -λλ. |
7η |
grammar7.htm
- Άσκηση ορθογραφίας |
|
Εμφανίζεται η ορθογραφία του σχολικού
βιβλίου. Ζητάμε να βρουν αρχικά τις λανθασμένες λέξεις κι έπειτα να
πληκτρολογήσουν το σωστό. |
8η |
grammar8.htm - Σταυρόλεξο |
|
Τα παιδιά καλούνται να λύσουν ένα σταυρόλεξο
σχετικό με το κείμενο. |