Ιούν 30 2009
Η τάξη του μέλλοντος – Οκτώβριος 2021
Χρόνος: Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2021
Τόπος: 189ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου Θεσσαλονίκης
8:20 π.μ.
Ο δάσκαλος μπαίνει στην τάξη κρατώντας μια μεγάλη κούτα. Την ανοίγει, μοιράζει σε κάθε παιδί δύο νέες συσκευές. Τα παιδιά τις περιεργάζονται με περιέργεια.
Δάσκαλος: “Σήμερα παιδιά θα κάνουμε κάτι διαφορετικό. Κάτι καινούριο. Θα ασχοληθούμε με την αναλογική γραφή! Αυτό που σας έδωσα λέγεται χαρτί, κάτι σαν την οθόνη του pc σας και το άλλο, το μακρόστενο, είναι ένα μολύβι. Το μολύβι είναι μια αξιοθαύμαστη κατασκευή. Συνδυάζει τις λειτουργίες ενός ποντικιού κι ενός πληκτρολογίου ταυτόχρονα! Και δε χρειάζεται καμιά πηγή ενέργειας για να δουλέψει.
Αυτά τα δύο συνεργάζονται και έχουν απόλυτη συμβατότητα. Να πώς.
Αρχικά πιέζετε μαλακά το μολύβι πάνω στο χαρτί. Μπορείτε να γράψετε ό,τι θέλετε. Στην πίσω μεριά του μολυβιού έχει ένα μαλακό υλικό. Μ’ αυτό μπορείτε να σβήσετε οτιδήποτε έχετε γράψει με το μολύβι.”
Μαθητές: “Ουάου!”
Δάσκαλος: “Το πιο σπουδαίο… Αν γεμίσετε μια σελίδα χαρτιού μπορείτε να γυρίσετε τη σελίδα και θα έχετε μπροστά σας μια νέα, τελείως λευκή σελίδα την οποία επίσης μπορείτε να γεμίσετε κλπ.
Δεν απαιτείται κανενός είδους πρόγραμμα για να γράψετε ούτε κάποιο πρόσθετο.
Επίσης, όσες σελίδες γεμίσετε μπορείτε να τις αποθηκεύσετε στην τσάντα του φορητού σας ή σε οποιοδήποτε άλλο παρόμοιο μέσο!
Η δικτύωση του χαρτιού είναι piece of cake. Ας σηκωθεί η Άννα. Δώστε της όλοι από ένα χαρτί…. Τώρα , Άννα, δώσε τα χαρτιά σε μένα! Είδατε! Δεν είναι θαυμάσιο!
Τέλος, θα ήθελα να σας παρουσιάσω τον αναλογικό πίνακα!”, βγάζει έναν μαρκαδόρο από την τσέπη του, “δείτε πώς μπορώ να γράψω αλλά και να σβήσω όσα έχω γράψει με ελάχιστες κινήσεις!”
Μαθητές: “Φανταστικό!”
Δάσκαλος: “Άντε λοιπόν , τι περιμένετε, δοκιμάστε να γράψετε κάτι…”
Μαθητής: “Κύριε, ποιος είναι ο κωδικός πρόσβασης για το χαρτί;…”
Terra Computerata » Η τάξη του μέλλοντος – Οκτώβριος 2021
2 Ιουλίου 2009 @ 07:37
[…] άπαιχτος Σαλονικίδης […]
TerraComputerata
2 Ιουλίου 2009 @ 07:40
τ-ε-λ-ε-ι-ο
Odysseas
2 Ιουλίου 2009 @ 13:02
Εκπληκτικό κείμενο, Γιάννη.
admin
2 Ιουλίου 2009 @ 14:22
Ξέχασα να σημειώσω πως τα ονόματα των πρωταγωνιστών ΔΕΝ είναι καθόλου τυχαία …
Π.χ. Πέτρος Ευ… κλπ.
admin
2 Ιουλίου 2009 @ 16:48
Feel free Στέργιο…
admin
2 Ιουλίου 2009 @ 16:51
Ξέχασα να προσθέσω πως το tablet pc δεν μπορείς να το κάνεις σαΐτα… Φανταστείτε να σου πετάνε tablet pc πίσω από την πλάτη σου …
Στέργιος Ναστόπουλος
2 Ιουλίου 2009 @ 16:25
Ευσεβείς πόθοι ή φρούδες ελπίδες. Εντώ είναι Ελλαντουκτού, ντεν το ξέρεις;
Πραγματικά τέλειο κείμενο!
Μου επιτρέπεις, ελπίζω, να το αναδημοσιεύσω στο ning δίκτυό μου.
Χρυσάνθη Παλάζη
2 Ιουλίου 2009 @ 19:06
αυτό και αν είναι πολυτροπικό κείμενο…να σε διάβαζε και η δασκάλα σου θα ήταν περήφανη για σένα και για όσα κατάφερες στο Β’ επίπεδο και θα αναφωνούσε “τι μου λέτε κύριε Σαλονικίδη!!!”
Λιάνα Λιγνού
3 Ιουλίου 2009 @ 04:00
Εμπνευσμένο κείμενο! Κάτι μου λέει ότι ίσως το ζήσουμε κι αυτό! ;Ήδη το δραματοποιώ στο μυαλό μου σε στυλ “Mr Bean”. Να είσαι πάντα καλά δ@σκ@λε!
Βούλα
3 Ιουλίου 2009 @ 16:31
Γιάννη, χαίρε!
Εξαιρετικό χούμορ!
Όπως λέει και το άσμα: “όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν”
Το “κι εμένα τα ματάκια της…” για τον Αριστείδη και την Τερέζα.
Γιάννης Σαλονικίδης – Δ@σκ@λος » Blog Archive » Τεχνικές προδιαγραφές του Μαθητικού Φορητού Ηλεκτρονικού Υπολογιστή
8 Ιουλίου 2009 @ 16:18
[…] Προφητικό το άρθρο που έγραψα πριν από μερικές ημέρες …: Η τάξη του μέλλοντος – Οκτώβριος 2021 […]
e-patha | Τελικά δεν ήταν ψέμα….
11 Ιουλίου 2009 @ 13:07
[…] Μια πολύ πιθανή χρήση των ΤΠΕ με το νέο φορητό υπολογιστή παρουσιάζεται εδώ […]
Μάτα
19 Αυγούστου 2009 @ 11:55
Πανέξυπνο και καυστικότατο κείμενο! Γιάννη, απέδωσες τέλεια την κατάσταση που βιώνουμε αρκετές φορές. Είναι τόσα τα στραβά της εφαρμογής των Νέων Τεχνολογιών, που προκαλούν την αίσθηση, με όλα τα παρελκόμενα συναισθήματα, ότι οι στόχοι μας δεν πραγματοποιούνται.
Μαθητής: «Κύριε, ποιος είναι ο κωδικός πρόσβασης για το χαρτί;…» :-))
δήμητρα
16 Φεβρουαρίου 2012 @ 12:42
όλοι εσείς που συμφωνείτε με τον ανεγκέφαλο που έγραψε αυτό το άθλιο κείμενο, είστε βέβαιοι ότι στο μέλλον θα αφήνουμε τα παιδιά μας στα χέρια αγενών,άθλιων,άσοφων και κομπλεξικών βοοειδών σαν εσάς?
admin
16 Φεβρουαρίου 2012 @ 13:44
Δήμητρα,
Από πού προκύπτει ότι όλοι εμείς είμαστε αγενείς(1), άθλιοι(2), άσοφοι(3), κομπλεξικοί(4) και ανεγκέφαλοι(5);
1. Διάβασες το κείμενο και συμπέρανες τα παραπάνω ή 2. ήθελες απλώς να πεις τα παραπονά σου;
Αν είναι το 1ο τότε ισχύει και για σένα ο 3ος και 5ος χαρακτηρισμός
Αν είναι το 2ο τότε ισχύουν οι χαρακτηρισμοί 1,2,4.
Ο ανεγκέφαλος
Γιάννης Σαλονικίδης
δήμητρα
16 Φεβρουαρίου 2012 @ 15:51
ο ρόλος του δασκάλου στο σχολείο δεν είναι να το παίζει πιο έξυπνος από τους άλλους. ο ρόλος του είναι να δημιουργεί ανθρώπους ευγενείς και με ήθος. τι πιστεύεις οτι φταίει για το οτι η ελλάδα ιδιαίτερα εχεί γεμίσει από βλάκες με πτυχία?
Ανδρέας Παναγόπουλος
16 Φεβρουαρίου 2012 @ 16:22
Γεια σας,είμαι ένας απλός παιδαγωγός και θα θεωρώ πως το κείμενο σας κύριε Σαλονικίδη περιέχει κάτι το οποίο με εκνεύριζε αρκετά και εμένα ως μαθητή,την ειρωνεία.Ο παιδαγωγός πρέπει να συμπεριφέρεται με ευγενικό και οικίο τροπο,γιατί μην ξεχνάτε πως κάθε μαθητής διαθέτει το εν τρίτο του χρόνου του στο σχολείο και θα πρέπει να νοιώθει άνετα.Με αυτό που προβάλλετε το μόνο που θα κερδίζατε θα ήταν η αντιπάθεια του μαθητή με αποτέλεσμα να αντιπαθεί και το μάθημα.Όσο για του υπολογιστές και τα τάμπλετ πιστευω πως είναι αναμενόμενο να υπάρχουν στο χώρο της εκπαίδευσης αν και δεν ξέρω κατα πόσο θα την ωφελήσουν.Προσωπικά ούτε εγώ ούτε τα παιδιά μου δεν θα ήθελα να ανήκουν στη τάξη του μέλλοντος σας.
δήμητρα
16 Φεβρουαρίου 2012 @ 18:46
και πόσο δύσκολο είναι για εσάς να κάνετε τα παιδιά να αγαπήσουν τη μάθηση, αντί να τα τιμωρείτε, επειδή δεν αντέχουν την μετριότητά σας?
admin
16 Φεβρουαρίου 2012 @ 20:07
Δεν ξέρω ποια μύγα σας τσίμπησε αλλά είναι φανερό πως δεν διαβάσατε ολόκληρο το κείμενο ή αν το διαβάσατε δεν καταλάβατε το νόημά του.
Και για να το κάνω λιανά, το κείμενο είναι ΕΝΑΝΤΙΟΝ της άκριτης, αλόγιστης και δίχως μέτρο εισβολής των τεχνολογικών μπιχλιμπιδιών στην εκπαίδευση.
Η τάξη που περιγράφεται στο χρονογράφημα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΘΥΜΗΤΗ ΤΑΞΗ αλλά μια τάξη που ΠΡΕΠΕΙ ΠΑΣΗ ΘΥΣΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ!
Και σε κάθε περίπτωση είναι μια τάξη ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ = ΜΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ…
Τώρα αυτό το μένος και τους μειωτικούς χαρακτηρισμούς η ταπεινή μου μετριότητα είναι αδύνατον να τους κατανοήσει…
Να είστε καλά…