Νοέ 10 2008
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου: Πώς να θεραπεύσεις έναν πορωμένο των ΤΠΕ
Άλλοι πάνε για ψάρεμα, άλλοι παίζουν τάβλι, άλλοι μαζεύουν γραμματόσημα κι άλλοι εργάζονται μανιοκαταθληπτικά. Εγώ ασχολούμαι με τα “computers” – ώρες ολόκληρες. Άλλη δουλειά δεν κάνω… Α, ναι, διδάσκω στον ελεύθερό μου χρόνο στο σχολείο…
Για να μην έχω τύψεις προσπάθησα να συνδέσω τους υπολογιστές με το επάγγελμά μου. Αυτά το 1995 – 13 χρόνια πριν. Μια χαρά ήμουν. Ετοίμαζα τα διαγωνίσματα στον ΗΥ μου (480.000 δρχ. παρακαλώ), εκτύπωνα κανα τσαρούχι να χρωματίζουν τα παιδάκια – τάχα μου ζωγραφική, έφτιαχνα τις καταστάσεις του σχολείου στο EXCEL (!!!) – ο διευθυντής δεν τις χρησιμοποιούσε για να μη χαλάσουν, κι όταν μεράκλωνα ετοίμαζα παρουσιάσεις στο PowerPoint, τις οποίες όμως εκτύπωνα σε θερμοδιαφάνειες γιατί δεν υπήρχαν τότε βιντεοπροβολείς (υπήρχαν αλλά άξιζαν όσο το σχολείο που λέει ο λόγος).
Την ίδια περίοδο άρχισα να ασχολούμαι και με το Internet, που τότε δεν το έλεγαν “διαδίκτυο”. Βέβαια τι να δεις στο internet των 90’s… Γράφαμε μετά μανίας στα μόνα forums που υπήρχαν τότε και λίγο πολύ ήμαστε όλοι γνωστοί (εξαρτημένοι και μονίμως στην πρίζα).
Βέβαια δεν είχα ποτέ την αυταπάτη πως αξιοποιώ τις ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Είπαμε, ξεγελούσα τον εαυτό μου πως τάχα χρησιμοποιώ τον ΗΥ για τη δουλειά μου και όχι επειδή ήμουν πωρωμένος με την τεχνολογία.
Έτσι περνούσαν τα χρόνια ανέμελα μέχρι που κάποια μέρα έπεσε το μάτι μου σε μια προκήρυξη που μιλούσε για “Παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ” (27-4-2005).
Όπα, εδώ είμαστε. Ευκαιρία για δωρεάν θεραπεία! Θα μάθω επιτέλους να χρησιμοποιώ τις ΤΠΕ για να είμαι αποτελεσματικός στη δουλειά μου και δεν θα με τρώνε οι ενοχές!
Συμπλήρωσα άρον άρον τη σχετική αίτηση και περίμενα. Μέσα σε λίγο καιρό έμαθα πως επιλέχτηκα! Μωρέ μπράβο ταχύτητα! Μου φαινόταν απίστευτο το πόσο γρήγορα γίνονταν όλες οι διαδικασίες. “Άντε και επιμορφωτής τώρα!” μου λεγε ο διευθυντής μου στο σχολείο και καμάρωνε που ο βαρεμένος δάσκαλος που ανεχόταν τόσα χρόνια, επιτέλους έβρισκε τον προορισμό του.
Κι εγώ καμάρωνα να πω την αλήθεια. Ήταν σχεδόν ειρωνικό που η “αρρώστια” μου επιβραβευόταν.
Έπειτα από κάποιες μικρές δυσλειτουργίες, που οφείλονταν καθαρά σε ατυχείς συμπτώσεις και παρά τις άοκνες προσπάθειες των υπευθύνων του προγράμματος – τι να σου κάνουν οι άνθρωποι, τελικά κλήθηκα για την επιμόρφωση στις 27-5-2008 να παρακολουθήσω τα μαθήματα στο Πανεπιστημιακό Κέντρο Μακεδονίας. Είχαν περάσει ήδη 3 χρόνια κι ένας μήνας και συμμαζεύτηκε λίγο η περίοδος επιμόρφωσης (από 1 χρόνο σε 3 μήνες) αλλά ποιος δίνει σημασία σε τέτοιες λεπτομέρειες. Σημασία είχε πως ξεκινούσαμε!
Αρματώθηκα τα μπλοκάκια μου, τους σκληρούς μου δίσκους και τα σχετικά και περίμενα όλο αγωνία να αρχίσουν τα μαθήματα. Ο πρώτος καιρός ήταν μια αποκάλυψη για μένα. Οι επιμορφωτές μάς παρουσίασαν αναλυτικότατα όλες τις θεωρίες μάθησης και τα μοντέλα διδασκαλίας , πράγμα πολύ σημαντικό διότι έχουν περάσει και κάποια χρόνια από τότε που πήραμε τα πτυχία μας. Μάλιστα ο επαγγελματισμός τους ήταν αξιοσημείωτος, αφού μπροστά στην αγωνία τους μήπως και δεν τα εμπεδώσουμε όλα αυτά προχώρησαν σε εκτενείς επαναλήψεις!
Βέβαια ΤΠΕ τις πρώτες 40 ώρες δεν είδα αλλά όπως προείπα η θεωρητική προεργασία είναι απαραίτητη. Δεν μπορείς να δώσεις εξετάσεις για δίπλωμα εάν δεν μάθεις πρώτα τα σήματα! Σωστά;
Η συνέχεια ήταν διαφορετική (αναμενόμενο εξάλλου, κάποια στιγμή πρέπει να οδηγήσεις κιόλας …. εμ, βέβαια). Άρχισαν τα μαθήματα για το διαδίκτυο και τα θαυμαστά εργαλεία του Web 2.0! Πού ζούσα τόσο καιρό! Ευτυχώς ξεστραβώθηκα. Θα έμενα στην άγνοια , εγώ που νόμιζα πως τα ξέρω όλα!
Αγαπητοί/ές, ποτέ να μην το σκεφθείτε αυτό. Πάντα υπάρχει κάτι να μάθεις. Τι google, τι wikkis, τι blogs, τι “κάτι άλλα που δε θυμάμαι”…
Αυτό όμως που με ξένισε ήταν οι παρουσιάσεις εκπαιδευτικών λογισμικών που αφορούσανε σε άλλες ειδικότητες – εγώ είμαι δάσκαλος και δε μπορούσα να κατανοήσω σε τι θα με οφελούσε το λογισμικό Χημείας Γυμνασίου ή το αντίστοιχο των Αρχαίων Ελληνικών.
Η τύφλα μου η μαύρη… Μου εξήγησαν , με μεγάλη υπομονή είναι η αλήθεια, πως ως υποψήφιος επιμορφωτής θα έπρεπε να έχω μια γενική εικόνα για όλα τα λογισμικά και πως δεν πρέπει να βλέπω αυτό το ζήτημα κοντόφθαλμα και εργαλειακά!
Πόσο δίκιο είχαν! Πώς θα επιμόρφωνα δασκάλους χωρίς γενικές γνώσεις; Να το καταντήσουμε δηλαδή όπως το Λύκειο; Πώς ξέχασα εγώ τις αξίες της γενικής Παιδείας; Τι στο καλό σκεφτόμουν όταν έθετα τέτοιες απορίες;
Κατά καιρούς βέβαια είχαμε και μερικούς εκπαιδευτές που δεν με ικανοποιούσαν καθόλου (μη φανταστείτε πως ήταν όλα ρόδινα). Θεώρησα σωστό να διατυπώσω τις αντιρρήσεις μου.
Ευτυχώς με έβαλαν στη θέση μου αμέσως! Επιτρέπεται ένας εκπαιδευτικός να κριτικάρει άλλους συναδέλφους του; Είναι πολιτικά ορθό αυτό; Ντράπηκα για την κατάντια μου…
Κάποιες άλλες φορές θέλησα να δείξω την ευαρέσκειά μου για άλλους εκπαιδευτές που κατά τη γνώμη μου έκαναν εξαιρετικό μάθημα. Νέα γκάφα … Εάν κρίνεις θετικά κάποιον δεν είναι σαν να κρίνεις ανεπαρκείς τους υπόλοιπους;
Πόσα είχα να μάθω…
Στο ειδικό μέρος πραγματικά βίωσα πρωτόγνωρες εμπειρίες. Ασχοληθήκαμε με ένα σωρό λογισμικά μερικά από τα οποία δεν γνώριζα καν πως υπήρχαν! Οι εκπαιδευτές έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους. Είναι άξιοι συγχαρητηρίων που αξιοποίησαν, με τους κατάλληλους επιστημονικούς χειρισμούς βέβαια, ακόμη και λογισμικά της προηγούμενης δεκαετίας! Αυτό πραγματικά απαιτεί ταλέντο… έμεινα έκθαμβος από όλες αυτές τις δεξιότητες!!!
Στο διάστημα αυτό έπρεπε να εκπονήσουμε και εργασίες (13 συνολικά). Φυσικά είχαμε την αμέριστη συμπαράσταση όλων των εκπαιδευτών των οποίων οι πολύτιμες οδηγίες μας βοήθησαν στο να επιτύχουμε αξιολογότατα αποτελέσματα. Κάποια δευτερεύοντα ζητήματα ηλεκτρονικής επικοινωνίας τα παρακάμπτω γιατί όλοι γνωρίζουμε το χάλι των δικτύων του ΟΤΕ. Και βέβαια δεν μπορούμε να έχουμε την απαίτηση να στέκονται “μπάστακες” στο email τους οι εκπαιδευτές μας για να απαντούν στα μηνύματά μας! Too much…
Καθώς φτάναμε στο τέλος βρεθήκαμε μπροστά σε μια πρόκληση: “Εκπαιδευτικό σενάριο”. Ιδέα δεν είχαμε…
Να ‘ ναι καλά οι άνθρωποι. Μας παρουσίασαν αρκετά έτοιμα σενάρια – και όχι της πλάκας, βαρβάτα! των 20 και βάλε ωρών- μπας και ξεστραβωθούμε αλλά πού εμείς. Όλα απορίες είχαμε: “Τελικά πώς κατασκευάζουμε ένα σενάριο;” Είπαμε άμα είσαι άσχετος και ημιμαθής τέτοιες απορίες θα έχεις.
Μα καλά είναι δυνατόν να περιμένουμε έτοιμες λύσεις; Πού είναι η αυτενέργεια, η συνθετική ικανότητα, η δημιουργική σκέψη; Μα τόσο πια, ούτε ένα εκπαιδευτικό σενάριο να μην μπορούμε να ετοιμάσουμε από μόνοι μας; Α, όλα κι όλα, συνάδελφοι υποψήφιοι , να κάνετε όλοι την αυτοκριτική σας!
Πώς θα διδάξετε τους συναδέλφους σας με τέτοια στάση και νοοτροπία; (Βρε σεις, αλλάξατε νοοτροπία; Γιατί ήταν στους στόχους του ΑΠΣ και μια αγωνία την έχω)
Και ήρθε η ώρα της αλήθειας… Η πιστοποίηση! Παγωμάρα σε όλους τους υποψήφιους. Αδικαιολόγητη βέβαια, αφού το επίπεδο της επιμόρφωσης και των επιμορφωτών μας ήταν υψίστου επιπέδου, αλλά ξέρετε τώρα πως είναι η νοοτροπία ενός ενήλικα που καλείται να αποδείξει πως κατέχει κάτι… Παιδιαρίσματα.
Μας έδωσαν μια περίοδο προετοιμασίας 6 ημερών για να διαβάσουμε τις 2.400 σελίδες του Αναλυτικού προγράμματος και να μελετήσουμε τα δεκάδες εκπαιδευτικά λογισμικά. Επαρκέστατος χρόνος λέω εγώ αν και κάποιοι διαμαρτυρήθηκαν.
Χρυσέ μου, αν δεν αξιοποίησες το χρόνο σου όταν έπρεπε , περιμένεις τώρα να σου χαριστεί κανένας;
Ας πρόσεχες, ε μα πια!
Και δεν είναι δικαιολογία πως καθημερινά είχες 6ωρο, μεγάλη ύλη κλπ. “Τα μεταξωτά β…. θέλουν και επιδέξιους κ….”.
Στην πιστοποίηση αποδείχτηκε για μια ακόμη φορά η εκπληκτική οργάνωση, που πιστεύω πως θα χαρακτηρίσει αυτό το πρόγραμμα στο διηνεκές!
Μας έδωσαν 2 ολόκληρες ώρες για να απαντήσουμε σε 27 ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών! Αυτό δεν είναι γαλαντομία; Όλοι τελειώσαμε σε 10-15 λεπτά. Έτσι είχαμε άπειρο χρόνο να προετοιμαστούμε για το απαιτητικό γραπτό μέρος (χάρη για τους γκρινιάρηδες, άντε πάλι κουτά…)
Και καλά έκαναν γιατί το θέμα προς διαπραγμάτευση ήθελε πολύ και σοβαρή τεκμηρίωση. Αυτό που δεν κατάλαβα, και η αλήθεια είναι με εκνεύρισε, ήταν το βλέμμα αγωνίας/απορίας των συνυποψηφίων.
Δηλ. τι περιμένατε συνάδελφοι; Να σας τα γράψουν κιόλας; Λάβατε την καλύτερη επιμόρφωση ever, είχατε τους καλύτερους εκπαιδευτές εξίσου ever, την πληρέστατη και έγκαιρη ενημέρωση σε όλα τα στάδια του προγράμματος, το καλυτερότερο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών που συντάχθηκε ever2 και τώρα που ήρθε η ώρα της αλήθειας το παίζετε τρελίτσα;
Η επιμόρφωση Β΄ επιπέδου θέλει κόπο, δεν είναι παίξε-γέλασε (ούτε και το αντίθετο).
Κι άλλη φορά να αναρωτηθείτε τι φταίει και δεν προλάβατε να ολοκληρώσετε το γραπτό θέμα. Έτσι; Δε βλάπτει και λίγη αυτοκριτική… Μην τρελαθούμε.
Ναι, το παραδέχομαι ούτε εγώ πρόλαβα να ολοκληρώσω το γραπτό και αναγκάστηκε ο επιτηρητής να μου το πάρει. Ας πρόσεχα, δεν ήταν ανάγκη να κατεβάσω 1 λίτρο νερό πριν από τις εξετάσεις. Γιατί εάν πίνεις τόσο νερό μετά θέλεις και … (ξέρετε). Κι αν πας προς …. (ξέρετε) ποιος θα γράψει το σενάριο; ΜΟΝΟ του θα γραφτεί;
Αναστοχαζόμενος τώρα (όπως π.χ. στον “Γεωγράφο” του Vermeer) διαπιστώνω πόσο θετικό αντίκτυπο είχε η επιμόρφωση πάνω μου. Πόσες λαθεμένες αντιλήψεις μου άλλαξαν. Πόσα παραδείγματα καλής πρακτικής έλαβα. Κυρίως όμως έμαθα πώς ακριβώς να επιμορφώσω τους συναδέλφους μου1 – υπάρχει άραγε καλύτερο παράδειγμα απ’ αυτό που βίωσα με τους δικούς μου δασκάλους! – αυτό το λένε γνωστική μαθητεία (?).
Τώρα μου αξίζει ένα διάστημα ενδοσκόπησης και διαλογισμού έπειτα από όλα αυτά. Ας πούμε τόσο όσο το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την προκήρυξη του προγράμματος μέχρι την ολοκλήρωσή του*.
* See you at 31/12/2011
1: Αυτό δεν είναι απειλή
ΞΥΛΑ ΕΛΕΝΗ
10 Νοεμβρίου 2008 @ 10:56
ΚΑΛΑ ΟΤΑΝ ΤΑ ΕΓΡΑΦΕΣ ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΗΣΟΥΝ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ. ΕΣΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ. ΠΑΝΤΩΣ ΕΜΕΙΣ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΗΣΟΥΝ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΑΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΣ Σ΄ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.
Ναλμπάντη Στέλλα
10 Νοεμβρίου 2008 @ 17:19
Αγαπητέ Γιάννη,
μετά “την καλύτερη επιμόρφωση ever” που είχαμε την ομολογουμένως εξαιρετική τύχη να λάβουμε, και μετά το “απαιτούμενο διάστημα ενδοσκόπησης και διαλογισμού”, σκέψου κι εσύ, αν έχεις να προτείνεις κανέναν καλό σύμβουλο επενδύσεων επί των εκπαιδευτικών, γιατί εξ όσων αντιλαμβάνομαι θα μας χρειαστεί προκειμένου να επενδύσουμε στην πράξη το σύνολο των “πρωτόγνωρων εμπειριών” και να τις “αξιοποιήσουμε”, επ’ αγαθώ “του καλυτερότερου Αναλυτικού Πρόγραμματος Σπουδών που συντάχθηκε ever”, βεβαίως-βεβαίως…
Αλήθεια τα καταπληκτικά λογισμικά παρελήφθησαν στο σχολειό σου; Κι αν ναι, τι τα κάνετε;
Λιάνα
10 Νοεμβρίου 2008 @ 17:20
Αγαπητέ συνάδελφε, πόσο σε καταλαβαίνω και πόσο σε συμμερίζομαι. Ενα μεγάλο ευχαριστώ, γιατί απο τις ερωτήσεις σου διάβασα, κι ενα μεγάλο ευχαριστώ γιατί διαβ΄ζοντάς σε δεν αισθάνομαι οτι κατέβηκα απο τον πλανήτη Crypton!Μόνο που σε μάς ΠΑΚΕ Αττικής -Μαθηματικοί-δεν μας δίδαξαν θεωρίες μάθησης, και όσοι (μόνο 3) ήταν ότι καλύτερο μπορούσε να σου τύχει για να ¨ξεστραβωθείς” πρώτα σαν “δάσκαλος” και μετά σαν τεχνοκράτης(!) είχαν μόνο κανα-δυο 6ωρα. Δες τι έγραψα πριν 2 μέρε :http://blogs.sch.gr/eylignou/archives/959
Σ’ευχαριστώ.
salnk
10 Νοεμβρίου 2008 @ 17:38
Αγαπητές συναδέλφισσες, Ελένη, Στέλλα, Λιάνα,
Ναι, η γεύση ήταν η ίδια για όλους και όλες. Ναι, αυτή η επιμόρφωση κατόρθωσε το ακατόρθωτο, να αποκτήσουν ταυτόσημες εμπειρίες 320 άτομα.
Απ’ όλα τα ΠΑΚΕ έρχεται το ίδιο feedback!
Δεν είναι εκπληκτικό?
Τουλάχιστον γνωρίσαμε όλοι μας μερικά αξιόλογα άτομα και αποκτήσαμε πλήθος παραστάσεων (αντι-παραδειγμάτων) .
Θοδωρής Επταμηνιτάκης
10 Νοεμβρίου 2008 @ 19:50
Αγαπητέ Γιάννη,
Το εξαιρετικό κείμενο σου διέλυσε τις αμφιβολίες μου ότι ζούσα σε άλλο ΠΑΚΕ. Μετά την εικονική πραγματικότητα που παρουσίασαν στην ημερίδα οι εξαίρετοι συνάδελφοι που είχαν επιμορφωθεί στην πρώτη περίοδο, αλλά και τις αντιρρήσεις κάποιων συναδέλφων μου για την άποψη μου για το επίπεδο επιμόρφωσης, είχα αρχίσει να προβληματίζομαι για την ικανότητα μου να αντιλαμβάνομαι στοιχειωδώς τι συμβαίνει γύρω μου. Είχα αρχίσει να σκέφτομαι ότι έγινα πολύ μίζερος και δεν μπορώ να αντιληφθώ ότι η επιμόρφωση είναι τουλάχιστον επαρκής και άλλα τέτοια. Αυτός είναι ο λόγος που απέφυγα να σχολιάσω την διαδικασία της επιμόρφωσης περιμένοντας να ηρεμήσω λίγο και να δω τα πράγματα πιο ψύχραιμα. Χαίρομαι που τα έγραψες με τόσο χιούμορ.
salnk
10 Νοεμβρίου 2008 @ 23:19
Θοδωρή, κατά βάθος όλοι κατανοούν την αλήθεια αλλά δεν μπορούν να το πιστέψουν. Τέτοια σπατάλη πόρων με τόσο απροσδιόριστα αποτελέσματα.
Η κατακλείδα είναι πως πιθανότατα θα αποτελέσουμε τους μοναδικούς επιμορφωτές χωρίς αντικείμενο (πολύ cool, κάτι σαν “αντιπρόσωποι του Johnny Walker στη Σαουδική Αραβία”).
Στέλλα, τα λογισμικά τα παραλάβαμε και τα αποθηκεύσαμε σε κάποιο ντουλάπι. Μάλλον θα φανούν χρήσιμα (στους αρχαιολόγους του μέλλοντος).
3 μήνες και 350 ώρες… « Το τελευταίο θρανίο
11 Νοεμβρίου 2008 @ 00:59
[…] Για να διαβάσετε ολόκληρω το άρθρο πατήστε εδώ. […]
Terra Computerata » Η πιστοποίηση ως θεραπεία…
11 Νοεμβρίου 2008 @ 19:30
[…] Θα σας πρότεινα όμως να διαβάσετε όλη τη δημοσίευση του: “Πώς να θεραπεύσεις έναν πορωμένο των ΤΠΕ“ […]
Βασίλης Παπατσίμπας
11 Νοεμβρίου 2008 @ 19:53
Τώρα όλο αυτό που διάβασα [ποιός άλλος πλην φιλολόγων γράφει τέτοια “σεντόνια”;] κατι μου θυμίζει.
Ή καλύτερα κάτι προσπαθεί να μου θυμήσει..
ΟΧΙ αδέρφια…είμαστε άοπλοι…
δεν θα θυμηθούμε..είμαστε σε φάση ανασυγκρότησης.
Αν κι ένα format θα μας έκανε πιότερο καλο.
Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι [την “πετριά” την είχαμε όλοι…άλλος πολύ κι άλλος περισσότερο] τί είναι αυτό που “κοστίζει” ακριβότερα στον καθένα.
Κωστής Καλαφάτης
11 Νοεμβρίου 2008 @ 22:33
Αν μπορούσε να γινόταν κάτι καλύτερο, δε θα ζούσαμε στην Ελλάδα που μας πληγώνει… Αν αισθάνομαι κάτι από όλη αυτήν την ιστορία είναι πως με αφορμή τις ΤΠΕ και όλα τα παρόμοια, βρέθηκαν στο δρόμο μου η Τερέζα, ο Διονύσης, ο Σαλονικίδης, ο Μισαηλίδης, η Ιωάννα, η Αφροδίτη, ο Φώτης,η Λίτσα, ο Χρήστος… Να μη χαθούμε, τώρα που βρεθήκαμε. Ίσως ο Κ.Π.Κ. να μας δώσει την απάντηση:
“Η Ιθάκη σ’ έδωσε τ’ ωραίο ταξείδι.
Χωρίς αυτήν δεν θάβγαινες στο δρόμο. (εδώ διαφωνώ)
Άλλα δεν έχει να σε δώσει πια.” (Και πώς να έχει που σώθηκαν τα όβολα..)
Γεια-χαρά για την ώρα και πες μου καλή τύχη στις εξετάσεις μεθαύριο.
Grigoris
12 Νοεμβρίου 2008 @ 00:36
Να δω τι θα βρεις να γράψεις τώρα που τα σχολικά εργαστήρια θα πάρουν φωτιά!
Κι όλοι ζήσαν καλά κι εμείς καλύτερα.
Ο τελευταίος να σβήσει το φως. Καληνύχτα!
Γεωργία Πάνου
12 Νοεμβρίου 2008 @ 00:49
Αγαπητέ Γιάννη , διαβάζοντας το άρθρο σου χαλάρωσα επιτέλους και έπαψα να σκέφτομαι αν θα έχουμε την ευκαιρία να εφαρμόσουμε ό,τι(?) μάθαμε.Προσωπικά έχω ήδη σε “αχρηστία” άλλες 1400 ώρες εκπαίδευσης στις ΤΠΕ(ΙΕΚ-Multimedia) και όπως φαίνεται θα προστεθούν και οι 350 ώρες του ΠΑΚΕ Ιωαννίνων.Μεγάλο πρόβλημα η πόρωση…
Χρυσάνθη Παλάζη
12 Νοεμβρίου 2008 @ 11:15
γεια σου Γιάννη,
το κείμενο σου αποτελεί-για μένα τουλάχιστον- περίτρανη
απόδειξη της πιο ουσιαστικής προίκας αυτής της “περιπέτειας” των 3 μηνών επιμόρφωσης:
εμπειρία από τη συναναστροφή με ανθρώπους, διαχείριση καταστάσεων, συμπεριφορών και ικανότητα να αξιολογεί κανείς -κριτικά και ψύχραιμα- κέρδη και ζημιές.
Το χιούμορ που χρησιμοποιείς ως μέσο διαχείρισης των πολλών και αντικρουόμενων συναισθημάτων από την αποτίμηση του εγχειρήματος επιμόρφωσης στις ΤΠΕ και της μαθητείας στο ΠΑΚΕ, λειτουργεί για μένα ως οδηγός προς ναυτιλομένους στο ταξίδι αυτό, που
φαντάζομαι ότι επιφυλάσσει και άλλους κύκλωπες και λαιστρυγόνες…..μόνο το
νησί των Φαιάκων δε βλέπω να διακρίνεται ακόμη!
φιλικά και με εκτίμηση
Χρυσάνθη
Δαμιανίδης Γιάννης
12 Νοεμβρίου 2008 @ 12:14
Αγαπητέ Ιωάννη,
Δεν έχω καταγράψει,συνεπαρμένος και μαγεμένος ακόμα, τις εμπειρίες μου από το ΠΑΚΕ7 της Αθήνας, παρά μόνον αποσπασματικώς (βλ blogs.sch.gr/eleimon). Είναι και που με το που τέλειωσε γύρισα στο σχολείο που με περίμεναν δύο μηνών μηχανογραφικές εκκρεμότητες. Να περάσει λίγο ο καιρός, να καταλαγιάσει το πράγμα, να γίνει ο απαιτούμενος “αναστοχασμός” (άλατις). Ως εκπρόσωπος των Daltons του ΠΑΚΕ7 (Averel)επιφυλασσόμαι ότι όταν με το καλό κυκλοφορήσει το βιλίο εμπειριών να συμβάλλουμε με ένα μακροσκελές εμπνευσμένο ποίημα, αποσπάσματα του οποίου μπορείς να βρεις εδώ http://blogs.sch.gr/eylignou/archives/959#comment-121
Δημήτρης Μήτος
12 Νοεμβρίου 2008 @ 15:11
Καλησπέρα. Μέχρι τώρα ντρεπόμουν γιατί έκανα παρόμοιες σκέψεις. Δεν τις έλεγα δυνατά, γιατί φοβόμουν ότι θα με χαρακτηρίσουν ανεπίδεκτο μαθήσεως και ότι έψαχνα για δικαιολογίες. Τελικά, με αυτές τις πρακτικές επιμόρφωσης και πιστοποίησης καταφέρνουν να δίνουν επιχειρήματα σε όσους ισχυρίζονται ότι άλλο η θεωρία κι άλλο η πράξη…
Μπουζάλης Μιχάλης
15 Νοεμβρίου 2008 @ 09:34
Αγαπητέ μου Γιάννη και λοιποί ΠΑΚΕΤΑΔΕΣ , καλημέρα
Κατάφερες και πάλι , όπως και με τα hotpotatoes να κλέψεις την παράσταση . Σου βγάζω το καπέλο. Έπιασες τον σφυγμό όλων μας . Να είσαι πάντα καλά και να μπορείς με το λέπτο σου χιούμορ να μας δίνει αυτό που όλοι μας χρειαζόμαστε. Την ικανοποίηση ότι αυτό που υποστείκαμε όλοι μας υπάρχει κάποιος που μπορεί να το εκφράσει τόσο όμορφα και να γελάσει λίγο και το πικραμένο μας χειλάκι. Πάντως εγώ ακόμα και τώρα δεν ξέρω τι είναι το σενάριο.
Ασ είσαι καλά
Κώστας Γρηγορόπουλος
16 Νοεμβρίου 2008 @ 02:32
ΕΓΩ ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΩ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ Βου;-)
Υ.Γ.
Γιάννη, να ‘σαι καλά και σ’ ευχαριστώ κι εγώ, όχι μόνο για την υλική συνεισφορά σου (software, πρακτικά, βιβλία,…) αλλά και για το αστείρευτο χιούμορ σου που με/μας ξυπνούσε από το λήθαργο της μεσημεριανής και ανιαρής καθημερινής ταλαιπωρίας/μάθημα.
“Οι σφαίρες πέφτουν σα χαλάζι” « Το τελευταίο θρανίο
16 Νοεμβρίου 2008 @ 03:25
[…] (όπα ο μεγάλος τι θυμήθηκα). Τη μπάλα την πήρε ο φίλος Γιάννης Σ., την έστρωσε στην Τερέζα Γ., απευθείας σέντρα στο ΠΑΚΕ […]
Στέργιος Ναστόπουλος
16 Νοεμβρίου 2008 @ 13:04
Τι λες, παιδί μου, που μου ζητάς, αφού έγινες επιμορφωτής Β’ Επιπέδου, να μου ζητάς και να επιμορφώσεις κιόλας; Δεν ήξερες, δε ρώταγες;
Κι αν δεν προλάβαινες να πληκτρολογήσεις γρήγορα, ποιος σου φταίει; Να προσλάβεις έναν βοηθό δακτυλογράφο να του υπαγορεύεις (Πρόταση προς την Επιτροπή Πιστοποίησης). Να μάθεις και τυφλό, γιατί όχι, θα σου μείνει η δεξιότητα; Αν δε βιάζεσαι, όπου νάναι θα βγουν και τα συστήματα αναγνωρισης φωνής (voice recognition). Είναι να παιδεύεσαι με πληκτρολόγια και σαχλαμάρες; Ασε που μπορεί να πάθεις και καμια τενοντίτιδα, όπως ο υπογράφων, και να τρέχεις σε ορθοπεδικούς.
Τώρα, γιατί δεν πρόλαβε το 90+%, είναι άξιο (παιδαγωγικής) μελέτης. Να μπει και στις ερωτήσεις αξιολόγησης του Προγράμματος, μπορεί να βγούν και πολύτιμα επιστημονικά συμπεράσματα για την ταχύτητα πληκτρολόγησης διδακτικού σεναρίου. Να προχωρήσει και λίγο η Επιστήμη. Λίγο το ‘χεις να είσαι και πειραματόζωο;
Τώρα χωρίς πλάκα: Γιατί για τη πρώτη φουρνιά Επιμορφωτών δεν ίσχυσαν οι ίδιοι όροι πιστοποίησης; Γιατί “τσακίσαν” τη Β’ φουρνιά; Μήπως πρέπει να το δείτε, συνάδελφοι, πιο σοβαρά το πράγμα; Ο νοών νοείτω… Πολύ απλά, μήπως δεν σας χρειάζονται πια, άρα, ας τους να κουρεύονται, λέω, με το φτωχό μου το μυαλό, ενώ την πρώτη φουρνιά την χρειάζονταν οπωσδήποτε; Είναι “ισονομία” και ίση μεταχείριση αυτή; Θα ήθελα να πάρουν θέση και οι επιμορφωτές της Α’ φουρνιάς, επ’ αυτού: δεν μ’ αρέσει να είμαι από τους “ευνοημένους”, δεν το αντέχει η συνείδηση μου (χωρίς πλάκα, το τονίζω). Αν και φοβάμαι πολύ οτι εμείς δουλέψαμε για την ψυχή των προγόνων μας, οι επιμορφωτές της Α’ φάσης ετοιμάζονται για αγωγές. Οπότε, αν το καλοσκεφτείς, μάλλον εμείς είμαστε τα μεγάλα θύματα.
salnk
1 Δεκεμβρίου 2008 @ 20:51
Αγαπητέ Στέργιο, να μην νιώθεις ευνοημένος αφού οι επιμορφωτές της Α΄ φάσης ενδέχεται να μην πληρωθούν καν για τις ώρες που δίδαξαν!!!
Εμείς τουλάχιστον δεν θα υποστούμε ΚΑΙ οικονομική αφαίμαξη…
Χρυσάνθη, έχεις δίκιο για τους Λαιστρυγόνες και Κύκλωπες … αν και νιώθω πιο πολύ σαν τα “Βόδια του Ήλιου” [όχι δεν είναι μπηχτή για τους Ε42].
Τέλος να σχολιάσω το θέμα των αποτελεσμάτων. Εμείς κύριοι/ες συμπληρώσαμε το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης του προγράμματος μέσα σε 1-2 μέρες. Να ελπίζουμε σε έκδοση αποτελεσμάτων σε 1-2 χρόνια?
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
12 Ιανουαρίου 2009 @ 16:20
KALH MERA KAI KALH XRONIA SE OLOYS.
EGO LOIPON OYDEMIA SXESH EXV ME TH DIDAKTIKH, EPEIDH OMOS “KYKLOFORO” SE DIAFORA SITES STO DIADIKTYO, EPESA PANO STO BLOG SAS KAI NOMIZO OTI H FILH STELLA NALMPANTH POY SXOLIASE PIO PANO EINAI MIA PALIA MOY SYMMATHITRIA KAI FILH POY EXO NA DO 27 OLOKLHRA XRONIA!!! EGO HMOYN KAI EIMAI ATHINA, EKEINH NOMIZO KABALA. ETSI LOIPON SAS PALAKALO AN YPARXEI TROPOS NA MAS FERETAI SE EPAFH, AFOY YPARXOYN TA MAIL MAS.
EYXARISTO POLY