Δε θα πάρουν laptop οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου

Ή “Πώς να φτιάξεις αυγά από ομελέτα”!

Διαβάζω στο esos.gr

Δεν θα χορηγηθεί κατά τη νέα σχολική χρονιά δωρεά φορητός υπολογιστής στους μαθητές της Α Γυμνασίου . Τη απάντηση αυτή έδωσε στο esos.gr το υπουργείο Παιδείας σε σχετική ερώτησή μας. Υπενθυμίζεται ότι πέρσι στην αρχή της σχολικής χρονιάς είχαν μοιραστεί στους μαθητές της Α Γυμνασίου περισσότεροι από 150.000 φορητοί υπολογιστές με την προυπόθεση ότι αυτοί θα χρησιμοποιηθούν μέσα στην τάξη . Αυτό όμως δεν έγινε στην πράξη και οι μαθητές τους έχουν στα σπίτια τους

“Χρησιμοποιούνται μόνο για να παίζουν τα παιδιά”, είπε στη Βουλή η υφ Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου.

Λυπούμαι που το λέω, σημείωσε η υφ. Παιδείας, αλλά προβλήματα περιπλοκότητας του λογισμικού αποτρέπουν και εκείνους ακόμη τους μαθητές που έχουν τους φορητούς υπολογιστές να τους χρησιμοποιήσουν σωστά -υπάρχουν και μαθήματα που δεν είναι μέσα στο λογισμικό- και αποτρέπουν βεβαίως τους μη επιμορφωμένους καθηγητές τους από το να τους βοηθήσουν.

Η κ,. Χριστοφιλοπούλου τόνισε πως «ένας σωστός σχεδιασμός θα έπρεπε να συμπεριλάβει την προετοιμασία κατά πρώτον των καθηγητών, την επιμόρφωσή τους, τη διανομή αυτών των υπολογιστών και στους σχολικούς συμβούλους που δεν την έλαβαν ποτέ και βεβαίως έναν εξειδικευμένο σχεδιασμό για εκείνα τα ηλεκτρονικά εργαλεία που θα χρειάζονταν, έτσι ώστε και όλοι οι μαθητές των ειδικών εργαστηρίων, δηλαδή οι μαθητές που έχουν αναπηρίες, να έχουν τη δυνατότητα να έχουν και αυτοί το ηλεκτρονικό βοήθημα”.

Το “μάταιο” του εγχειρήματος είχε σχολιασθεί διεξοδικά την περυσινή χρονιά. Και όλα τα προβλήματα είχαν επισημανθεί σε όλους τους τόνους από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Σημειώνω τη φράση ….«ένας σωστός σχεδιασμός …και μετά την απαρίθμηση των παραμέτρων που εμπλέκονται σε έναν σωστό σχεδιασμό.

Αφού λοιπόν είναι γνωστός ο σωστός σχεδιασμός, γιατί το Υπουργείο προχώρησε δε 2 ενέργειες “ανάλογου βεληνηκούς”;

1. Την προμήθεια από τις Σχολικές Επιτροπές Διαδραστικών πινάκων στα γυμνάσια και
2. Την προμήθεια φορητών ΗΥ σε δημοτικά σχολεία για μία ψηφιακά υποστηριζόμενη διδασκαλία

  • Δηλ. τώρα έχουν επιμορφωθεί οι εκπαιδευτικοί και θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν τους διαδραστικούς πίνακες στα γυμνάσια και τους φορητούς στα 800 δημοτικά;
    (θα γίνουν κάποια σύντομα σεμινάρια επιμορφωτών και κάποιες αναφορές στο Μείζον πρόγραμμα επιμόρφωσης και στο Β΄ Επίπεδο …κάποια στιγμή)
  • Θα διανεμηθεί κάποιο υλικό στους Σχ. συμβούλους και υπάρχει έστω ένα σχέδιο επιμόρφωσής τους στις ΤΠΕ;
    (κάτι τους έταξαν για επιμόρφωση… για υλικό τσούκου…)
  • Υπάρχει ήδη έτοιμο κάποιο υλικό για ΑΜΕΑ; Γιατί εγώ στις προδιαγραφές των φορητών δεν είδα κάτι τέτοιο. Ούτε προβλέπεται στις προδιαγραφές των διαδραστικών πινάκων η προμήθεια ειδικής βάσης μεταβλητού ύψους, ειδικού λογισμικού κλπ.

Όσο για το είδος της αξιοποίησης των ΤΠΕ στα σχολεία είδαμε το ΑΠΣ για τις ΤΠΕ στο Δημοτικό.

(Δείτε: http://salnk.eduportal.gr/?p=577 και http://salnk.eduportal.gr/?p=565 )

Μάλιστα οι πληροφορίες μιλάνε για εβδομαδιαία επιμόρφωση των πληροφορικών (15ώρες) που θα διδάξουν στα Δημοτικά (σύμφωνα με δηλώσεις της Υπ.Παιδείας η επιμόρφωση θα ξεκινήσει το τρίτο 10ήμερο του Σεπτεμβρίου, δηλ. αφού ξεκινήσουν τα μαθήματα).
Μάλιστα… σε 15 ώρες θα τα μάθουν όλα!

Έχω απογοητευθεί πολύ και ειλικρινά θέλω να μάθω ποιος νους “σχεδιάζει” όλες αυτές τις “δράσεις”…

Πραγματικά θα πρέπει να λάβει κάποιο βραβείο ευρεσιτεχνίας “πώς να φτιάξεις αυγά από ομελέτα!”
(οι προηγούμενοι είχαν φτιάξει την ομελέτα κι έτσι δε λαμβάνουν κανένα βραβείο)