Οκτ 25 2009
Η χρήση των ΤΠΕ στα σχολεία – Η άλλη άποψη :-)
Ακολουθεί χρονογράφημα με πολλά μυθοπλαστικά στοιχεία.
Προκειμένου να εξαχθούν έγκυρα συμπεράσματα για τη χρήση των ΤΠΕ στα σχολεία μας διεξάγεται τηλεφωνική έρευνα… Το τηλέφωνο σηκώνει ο διευθυντής του σχολείου, ο οποίος μόλις τελείωσε την αποστολή στοιχείων για τις απουσίες λόγω της γρίπης των …χείρων.
– Καλημέρα σας! Διεξάγουμε μια έρευνα για τη χρήση των ΤΠΕ στα σχολεία μας. Έχετε το χρόνο να μας απαντήσετε σε μερικά ερωτήματα;
– [μη χ… αυτό μου έλειπε τώρα, έχω να πάω και στο Ι.Κ.Α…] Βεβαίως, σας ακούω…
– Έχετε ΗΥ στο σχολείο σας;
– Μπάμπηηη, έχουμε ΗΥ στο σχολείο;
– Ναιαιαιαι!
-Ναι, φυσικά έχουμε.
– Πόσους;
– Μπάμπηηηη, πόσους έχουμε;
– Δώδεκα κι έναν serverrrrr.
– 12 και ένα σέτερ.
– Πόσοι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν τους ΗΥ;
– [σιχτίρ….] Δεκαπέντε.
– Πώς χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί τους ΗΥ;
– [Οχ!] Βάλε οι 10 για το μάθημα, 3 για δικές τους εργασίες και 2 για διοικητικές εργασίες…
– Έχετε σύνδεση στο internet κι εάν ναι τι μορφής;
– Μπάμπη, τι σύνδεση έχουμεεεεε;
– ADSLLLLL!
– Ει Ντιζελ…
– Οι μαθητές σας χρησιμοποιούν τη σύνδεση internet του σχολείου;
– Όχι βέβαια! Αυτό μας έλειπε.
– Μα έχετε σύνδεση στο διαδίκτυο και δεν τη χρησιμοποιούν οι μαθητές;
– Α,ναι, αυτό … βέβαια, βέβαια, πως …
– Με ποιες ευκαιρίες την χρησιμοποιούν;
– Μπάμπηηηη, τσακίσου έλα εδώ γρήγορααααα και φώναξε και τη φιλόλογο! {ρε σεις, τι κάνουν με το internet τα παιδιά;}
– Ε, τι κάνουν… κατεβάζουν τραγούδια και γράφουν στο facebook!
– Κύριε διευθυντά, πείτε ….. [ψυθυρίζει η φιλόλογος]
– M’ ακούτε; Το χρησιμοποιούν για σχολικές εργασίες, αναζήτηση πληροφοριών και για επικοινωνία στο πλαίσιο ομαδοσυνεργατικών εργασιών διερευνητικού χαρακτήρα!
– Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν ανησυχίες για την ενασχόληση των παιδιών με το διαδίκτυο;
[χαμηλόφωνα η φιλόλογος]
– Μια μεγάλη μερίδα των γονέων εκφράζει ανησυχίες εξαιτίας της πολύωρης ενασχόλησης των παιδιών με διαδικτυακά παιχνίδια, αλλά και την πιθανότητα επίσκεψης σε ακατάλληλα Sites.
Οι εκπαιδευτικοί από την πλευρά τους, χωρίς να παραγνωρίζουν τους κινδύνους, πιστεύουν πως η παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ και ιδιαίτερα του διαδικτύου μπορεί να προσφέρει νέες ευκαιρίες μάθησης, νέα ελκυστικά μαθησιακά περιβάλλοντα συμβάλλοντας τα μέγιστα στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσής μας αλλά και στον ψηφιακό εγγραμματισμό των μελλοντικών πολιτών της χώρας μας.
– !!!
– [ο διευθυντής χαμηλόφωνα στη φιλόλογο: σόρι, εκείνο με την “πολυτροπικότητα” δεν το κατάλαβα και το παρέλειψα…]
– Σας ευχαριστούμε πολύ! Η βοήθειά σας ήταν σημαντική!
– Ε, μα τι λέτε. Πάντα στη διάθεσή σας!
…..
– Μπάμπηηηη, αν πάρει κανείς τηλέφωνο, είμαι στο Ι.Κ.Α.
n
26 Οκτωβρίου 2009 @ 08:12
…Χαβαλές-απάντηση, που δεν απέχει πολύ της πραγματικότητας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι αναξιόπιστη η σχετική έρευνα του Παρατηρητηρίου της ΚτΠ
admin
26 Οκτωβρίου 2009 @ 14:12
Για να σοβαρευτώ και λίγο… 🙂
Όχι, δεν είναι αναξιόπιστη η έρευνα του Παρατηρητηρίου (υπάρχει και το στατιστικό λάθος εξάλλου) ούτε όλοι οι διευθυντές είναι παντελώς άσχετοι, όπως εγώ τους παρουσιάζω καθ’ υπερβολή.
Αλλά υπάρχει ένα “στρογγύλεμα” στα συμπεράσματα. Σε τελική ανάλυση το ζήτημα δεν είναι (μόνο) αν υπάρχουν οι τεχνολογικές υποδομές αλλά τι κάνουμε μ’ αυτές. Τέτοιου είδους απαντήσεις δεν προκύπτουν από τηλεφώνου.
Για το λόγο αυτό είναι αναγκαία η ύπαρξη ενός φορέα [όπως π.χ. περιγράφεται στην ανοιχτή επιστολή του e-δικτύου δείτε: https://salnk.eduportal.gr/?p=166%5D, ας το ονομάσουμε «Κέντρο Υποστήριξης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας», ο οποίος θα είναι σε θέση να διεξάγει ποιοτικό έλεγχο της χρήσης-αξιοποίησης των ΤΠΕ.
Βούλα Αθανασιάδου
29 Οκτωβρίου 2009 @ 12:51
Χα,χα,χα…
Σιγά μην είναι καθ’ υπερβολή!!
Πάντως συμφωνώ με το σχόλιό σου.
marilia
6 Νοεμβρίου 2009 @ 13:12
χαχαχαχαχαχα! Σα να συνέβη μπροστά στα μάτια μου! Λες και το βιώνω το σκηνικό!!!
Χρυσάνθη Παλάζη
22 Νοεμβρίου 2009 @ 19:51
Άπλετο μελάνι έχει χυθεί παγκοσμίως για τις ερευνητικές οπτικές και τις παιδαγωγικές δυσκολίες προκειμένου να αποτυπωθεί μια οποιαδήποτε κατάσταση με πολλές παραμέτρους, πόσο μάλλον στην εκπαίδευση και επιπλέον για τις συνθήκες, τις μεταβλητές, το δείγμα, το εργαλείο, τον τρόπο, τον χρόνο, τη διάρκεια …..μιας έρευνας που οφείλει αν μη τι άλλο να μην περιορίζεται σε ποσοτικά αλλά να ενδιαφέρεται και να αποτυπώνει και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Απαιτείται επισταμένη, επιστημονική και πολλαπλώς διασταυρωμένη έρευνα, για να προσδοκά κανείς ότι κατάφερε να “ερμηνεύσει” μια κατάσταση.
Συνεπώς το “σενάριο” που παρουσιάζεις δεν απέχει από την πραγματικότητα και επιπλέον-οφείλω να σχολιάσω ότι- σκιαγραφεί και τον πολλαπλό και σύνθετο ρόλο των φιλολόγων που καλούνται πάντα εκτός από τις σχολικές εορτές να δίνουν και τις “κοινωνικά αποδεκτές απαντήσεις”.
Για τον Μπάμπη δεν ξέρω αλλά η φιλόλογος-θα συμφωνήσετε- σίγουρα έχει περάσει από επιμόρφωση βου επιπέδου !!!
Terra Computerata » Ο σουρεαλισμός στην καθημερινότητα
26 Νοεμβρίου 2009 @ 15:51
[…] καλά ο Γιάννης. Ημουν μεσ-τη-μπίχλα όταν διάβασα το post του για την έρευνα του Παρατηρητηρίου για τη χρήση τ… στην εκπαίδευση και αμέσως πήρα τα πάνω […]
Terra Computerata » Διστακτικοί οι Έλληνες εκπαιδευτικοί…
30 Νοεμβρίου 2009 @ 02:20
[…] να είχαμε το 35,6. Πιο αληθοφανές μου φαίνεται το 3, 56%. Ο Γιάννης salnk είναι τόσο μέσα στα […]